4 680 läst ·
104 svar
5k läst
104 svar
Mediasplittern fungerar inte efter utlöst joedfelsbrytare
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vi har två IP-TV-boxar (men bara ett abb. så vi kan aktivt bara använda en åt gången) som är anslutna via separat VLAN i fibern. Bägge boxarna kan anslutas via vårt egna LAN och gå via vår egna router och använda internetanslutningen, men varför låta den trafiken "belasta" vårt egna nätverk?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Jag säger ju det.. vår mediasplitter splittar WAN (internet) till en port och IPTV till en annan. Nu har jag ingen IPTV så Alltele nu Bredband2 har bryggat så all trafik går på LAN1, eftersom jag bara har WAN-trafik.Demmpa skrev:
edit: Varför det var fördelaktigt brygga minns jag inte.. Switchen kanske slipper lite logik..
Är inte exempelvis Rapport rätt förlegat när programmet hamnar hos Netflix eller på Blu-ray? Tycker även de flesta hockeymatcher blir rätt ointressanta efter en tid... Gäller nog en väldigt stor del av det som visas på min TV när jag tänker efter...AndersMalmgren skrev:
Sen finns det ingen som helst motsättning mellan att titta på vissa saker via Netflix/Viaplay/HBO/Amazon/whatever och andra saker vi "vanliga kanaler" från en ISP. Det ena är en väldigt dålig ersättning för det andra och vice versa.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Du är 40-50 år äldre än mig helt annan typ av konsument av mediaAlfredo skrev:
Är inte exempelvis Rapport rätt förlegat när programmet hamnar hos Netflix eller på Blu-ray? Tycker även de flesta hockeymatcher blir rätt ointressanta efter en tid... Gäller nog en väldigt stor del av det som visas på min TV när jag tänker efter...
Sen finns det ingen som helst motsättning mellan att titta på vissa saker via Netflix/Viaplay/HBO/Amazon/whatever och andra saker vi "vanliga kanaler" från en ISP. Det ena är en väldigt dålig ersättning för det andra och vice versa.
Då blir frågan, vilken av er två är vanligast, den med ISP-abonnemang eller den som fortfarande tittar på blu-ray, jag hårddrar det lite nu.AndersMalmgren skrev:
Men skit samma, huvudsaken är ju att man väljer det som passar bäst och känner sig nöjd.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
haha, ja där är jag garanterat i minoritet när det gäller bluray. Men folk har ju inget kvalitetstänk. Jag hatar låg bitrate, HATAR DET.A AndersS skrev:
Jag är 45 och känner ingen som har IPTV. Men Alfred är som sagt i mina föräldras ålder eller äldre och där är ju linjärtv mycket mer vanligt.