Är väl hyfsat pris för villa.👍

A AndersS skrev:
Är väl hyfsat pris för villa.👍
Galet pris för någon som är van vid innerstan 😂

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Galet pris för någon som är van vid innerstan 😂
Bor man ute i landet är det ett fynd. Men sedan kostar ju bostaden och dess lån i innerstaden... Så man får räkna på hela plånboken intäkt och utgift.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Stämmer, Bahnhof tar 429 för 1 gigabit plus 50 kronor för publik IP
1 Gb kostar hundringen mer hos oss med Bahnhof, men då äger Open infra fibern. Listpriset är i princip detsamma oavsett vem som tillhandahåller tjänsten.

115 kr är snuskigt billigt. Du kanske måste betala extra för service?😜

arneri68 arneri68 skrev:
1 Gb kostar hundringen mer hos oss med Bahnhof, men då äger Open infra fibern. Listpriset är i princip detsamma oavsett vem som tillhandahåller tjänsten.

115 kr är snuskigt billigt. Du kanske måste betala extra för service?😜
Nog inte så ovanligt pris i brf när man gruppansluter :)

Vet du att den andra fungerar?

Intressant att den är inkopplad med dubbel LC, singel SC är ju det vanligaste.

Varför kan de inte bara skicka ny splitter. De kan ju knappast få kontakt med den på sin sida. Kopplar jag in en dator på LAN1 så får jag ingen IP. Den är stendöd

SLA-garanti med två veckors inställelsetid och sedan åtgärd när så tillfälle ges.😇😂

Dottern flyttade nyligen in i en ny bostad. Hon bad mig komma och titta på vilken kabel som behövdes för att ansluta router.
Det satt en fiberbox och inget mera, men bekräftelse på att abonnemanget var klart.
Så efter lite telefonpratande med support så säger dottern "pratade med min far" och så får jag mobilen.
Det tog nog sedan 20 min att övertyga om att mediaomvandlare saknades, men tog det lugnt och beskrev hur nätet var byggt, fick ett tack innan vi kopplade ned med "nu har jag lärt mig mera om hur det fungerar". Dagen efter instslleras en Inteno på 5 min och nu passade ju dotterns kabel också.😉

• Gilla
nino
  • Laddar…
Stämmer, Bahnhof tar 429 för 1 gigabit plus 50 kronor för publik IP
Tar de verkligen 50 spänn för publik IP? Är det inte för statisk IP?

Publik IP brukar man bara kunna registrera på deras hemsida.

https://bahnhof.se/privat/kundservice/bestall-publik-ip/

Det står inget på den sidan om att det skulle kosta och jag har aldrig sett nån extra kostnad på fakturan.

N Nerre skrev:
Tar de verkligen 50 spänn för publik IP? Är det inte för statisk IP?

Publik IP brukar man bara kunna registrera på deras hemsida.

[länk]

Det står inget på den sidan om att det skulle kosta och jag har aldrig sett nån extra kostnad på fakturan.
Jaha, får undersöka precis för mig det var publik de tog betalt för. Dynamisk gör inte så mycket kan köra dyndns

A AndersS skrev:
Dottern flyttade nyligen in i en ny bostad. Hon bad mig komma och titta på vilken kabel som behövdes för att ansluta router.
Det satt en fiberbox och inget mera, men bekräftelse på att abonnemanget var klart.
Så efter lite telefonpratande med support så säger dottern "pratade med min far" och så får jag mobilen.
Det tog nog sedan 20 min att övertyga om att mediaomvandlare saknades, men tog det lugnt och beskrev hur nätet var byggt, fick ett tack innan vi kopplade ned med "nu har jag lärt mig mera om hur det fungerar". Dagen efter instslleras en Inteno på 5 min och nu passade ju dotterns kabel också.😉
Jag har sagt åt dem att mediasplittern är paj men inte fått gehör

Jag har sagt åt dem att mediasplittern är paj men inte fått gehör
Det borde det snabbt kunna hantera. Men du får inte säga "mediasplitter" utan att det är "en vanlig Intenoswitch med fibergränssnitt"😉

A AndersS skrev:
Det borde det snabbt kunna hantera. Men du får inte säga "mediasplitter" utan att det är "en vanlig Intenoswitch med fibergränssnitt"😉
Inte enligt Alltele som installera den

Inte enligt Alltele som installera den
Gammal klassiker "Tala med bönder på bönders vis och med de lärde på latin." 😉
Men erkänner att när det försöker förenklas så kan der bli obegripligt.
Som tur är har jag inom ett arbetsliv från 70-talet av IT/Telekom/Data bara verkatc1,5 år inom privatsektorn och det räkte 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.