4 508 läst ·
104 svar
5k läst
104 svar
Mediasplittern fungerar inte efter utlöst joedfelsbrytare
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 265 inlägg
Kass? Enklast är väl att kontakta ISP för felsökning eller utbyte.
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Jo men hatar ha med klåpare att göra "koppla ur routern och koppla in en dator"13th Marine skrev:
Men kontaktade iaf dem och vad tror du dom sade
Eftersom LAN1 på mediasplittern inte lyser så tror jag ändå inte de kommer se någon router/dator där. Den felanmäldes iallafall så får se vad de säger.
Intressant att strömavbrott dödar den btw
Moderator
· Stockholm
· 56 048 inlägg
Vad finns det mer "runt" den? Den har ju power, vilket är det som borde fallera om något hade blivit fel, när jfb löst ut. Du har inga andra säkringar som har löst ut?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 265 inlägg
First line support får inte betalt för mer än att följa felsökningsschemat.
Troligtvis en intern del som blivit sämre men fungerar tillräckligt bra när prylen fortfarande är igång, men när den ska göra en kallstart så är den inte bra nog.
Jag har två datorskärmar som gjorde nått liknande, ena dog när de bytte elmätare, och nästa någon månad senare när JFB drog.
Troligtvis en intern del som blivit sämre men fungerar tillräckligt bra när prylen fortfarande är igång, men när den ska göra en kallstart så är den inte bra nog.
Jag har två datorskärmar som gjorde nått liknande, ena dog när de bytte elmätare, och nästa någon månad senare när JFB drog.
Jag gjorde samma sak hos mig en gång och en påstridig supportkille hos Bahnhof hade rätt, det var traffon som tagit stryk. Jag hade mätt volttalet på den innan och den gav ut rätt spänning men han menade på att de visar rätt men funkar inte under last, tyckte det lät långsökt men hittade en annan här hemma som gav ut samma spänning (men bara 1A men tänkte att det finns inte en chans att en mediaomvandlare drar mer än det). Stoppade i den och den funkade som den skulle igen. Den kunskapen hjälpe mig sedan med polaren mediaomvandlare när den slutat funka i samband med deras poolbygge. Tänkte att någon kanske dragit av strömmen lite osnyggt o mycket riktigt, testade med annan traffo o den var igång igen.
Så testa o byt ut den först.
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Testa med annan trafo 12V 2A istället för medföljande 1AT TypRätt skrev:Jag gjorde samma sak hos mig en gång och en påstridig supportkille hos Bahnhof hade rätt, det var traffon som tagit stryk. Jag hade mätt volttalet på den innan och den gav ut rätt spänning men han menade på att de visar rätt men funkar inte under last, tyckte det lät långsökt men hittade en annan här hemma som gav ut samma spänning (men bara 1A men tänkte att det finns inte en chans att en mediaomvandlare drar mer än det). Stoppade i den och den funkade som den skulle igen. Den kunskapen hjälpe mig sedan med polaren mediaomvandlare när den slutat funka i samband med deras poolbygge. Tänkte att någon kanske dragit av strömmen lite osnyggt o mycket riktigt, testade med annan traffo o den var igång igen.
Ingen skillnad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde inte WAN-lampan lysa, dvs att den har kommunikation med central fiberswitch, för de operatörer jag känner till gör den det utan annan utrustning inkopplad. Och vissa operatörer kan även testa den funktionen att man får kontakt med switchen, i detta fallet en Inteno på bilden.
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Jo det är väl det som secondline nu kommer testaA AndersS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 534 inlägg
Renoverare
· Stockholm