1 545 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Medel och metod för renovering av Linoleum Click (Marmoleum)
Jag har ett 14 år gammalt och rejält slitet Marmoleum Click som ligger (flytande) i köket i min bostadsrättslägenhet. Jag behöver fräscha upp det då jag ska sälja lägenheten. Hade egentligen tänkt anlita Ångtvättbilen men de rekommenderar inte deras metod för click-golv då de använder stora mängder vatten.
Nu står jag och behöver hitta ett sätt att fräscha upp golvet själv istället.
Undrar om det är någon som har tips till medel, verktyg och metod att på bästa möjliga sättet fräscha upp Marmoleum Click?
Tar tacksamt emot råd.
Nu står jag och behöver hitta ett sätt att fräscha upp golvet själv istället.
Undrar om det är någon som har tips till medel, verktyg och metod att på bästa möjliga sättet fräscha upp Marmoleum Click?
Tar tacksamt emot råd.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Till att börja med kan du läsa vad Forbo skriver om skötsel och renovering av linoleum här:
https://www.forbo.com/flooring/sv-se/laeggning-skoetsel/linoleum/piqnl2#panel_42
https://www.forbo.com/flooring/sv-se/laeggning-skoetsel/linoleum/piqnl2#panel_42
Tack så mycket. Mitt golv är tyvärr ganska illa därhän. Då byte av golv skulle kräva flytt av köket är det tyvärr inte aktuellt att byta golvet.BirgitS skrev:
Så jag letar efter en metod att få golvet fint/finare om det är mer än genomsnittligt slitet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Några bilder på golvet efter avtorkning med rengöringsmedel/diskmedel kanske underlättar. Då kanske någon vet om det ens är möjligt att få det någorlunda snyggt.
Annars så är det väl golvvårdsvax eller polish som gäller precis som de skriver.
Annars så är det väl golvvårdsvax eller polish som gäller precis som de skriver.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Färgborttagningsmedel för lasyr på teak?
Färg, Måla & Tapetsera -
Gräva dike för sättning av häck - smartast metod?
Häckar, Buskar & Träd -
Medel mot ogräs och mossa - förbjuda och tillåtna
Artikelkommentarer -
Plattsättning med icke-kalibrerad skiffer - vilken metod för sättlage?
Altan & Uteplats -
Hjälpmedel/metod för att limma vikelräta hörn
Verktyg & Maskiner