Max avstånd mellan tvättmaskin och golvbrunn?

2k läst  20 svar

Sida 2 av 2
  1. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Dold förläggning rekommenderas alltid 75mm, där räknas både ingjutning och bjälklag! :p

2. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Köp en större tratt bara. Och 40mm räcker skulle jag tycka. Glöm inte att montera 180º bygeln. Höjden på tratten sätter du så byglarna till utloppsslangarna går ovanför maskinernas ovankant.

https://www.bauhaus.se/bygel-for-avloppsslang.html

Per Eskilsson gillar
  3. arneri68
    Medlem Nivå 8
    Vilken funktion har spilltratten? Jag har inte lyckats hitta någon information om spilltrattens förträflighet. Jag tycker att det är en ganska snuskig anordning som sprider fukt och plaströr på golvet är måttligt fräscha.
    Enligt vår tvättmaskins monteringsanvisning skall avloppsslangen passera högsta punkten på chassit samt anslutas till ett avlopp där avloppsvatten ej kan tryckas in tvättmaskinen.

4. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Sprider fukt?

Ska Per ha dubbla slangar ner i röret behövs ju en större tratt. Och så blir det lite estetiskt snyggt också!

Plaströret klammas ju med fördel på vägg så långt det går innan det mynnar ner i den befintliga golvbrunnen!

5. arneri68
    Medlem Nivå 8
    Spilltratten är öppen och när tvättmaskinen spolar varmt vatten i tratten stiger fuktig luft från tratten. Att placera en spilltratt under en bänkskiva är inte den smartaste lösningen.

6. Krilleman
    Husägare · Nivå 25

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: