Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Måttbeställd rostfri diskbänk med snedsågat hörn?

1. K
    Medlem · 91 inlägg

Kvanne

Medlem
    Till vårt kök (som ska fixas i sommar) kommer vi att vilja specialbeställa rostfri diskbänk. Vi vill ha ena hörnet "snedsågat", alltså hörnet bortplockat i 45 graders vinkel, så att de vinkeln på de kvarvarande hörnen i det hörnet blir 135 grader. (Fattar ni? Jag är kass på att förklara...)
    (Rundat hörn skulle kunna vara ett alternativ; den viktiga poängen är att det får inte sticka ut lika mycket där.)

Vilka tillverkare kan erbjuda detta?
    (I övrigt är det tänkt att vara en "vanlig" klassisk diskbänk, med två rejäla hoar, som ska placeras på rätt ställe, samt helst en liten kant.)

2. 7310070025302
    Medlem · Stockholm · 297 inlägg

7310070025302

Medlem
    Inte riktigt med på vad du menar, men...

Börja med att kolla vad Furhoffs eller Landskrona rostfria kan åstadkomma, de erbjuder i alla fall rundat eller 45-graders hörn i framkant.

3. AstaS
    Medlem · Småland · 1 005 inlägg

AstaS

Medlem
    Vi har just installerat en rostfri diskbänk med ett snett hörn. Den beställde vi från Lagarostfritt.se. De gör bänken precis som du vil ha den. Du kan också kolla med Landskrona rostfritt. Vi tog in offerter från de här båda. Båda var trevliga och hjälpte gärna till med funderingarna.
    Bänken var både fin och rejäl och de var bra att ha att göra med. De hade glömt att göra hål för kranen, men drog utan något tjafs av den kostnaden. Rörmokaren, som borrade ett hål istället, sa att bänken var så tjock att han knappt kom igenom.

4. Cheever
    Medlem · Sthlm · 306 inlägg

Cheever

Medlem
    Franke, Ifö, Purus och Intra gör alla specialbänkar, även Stala gör det och är klart mest prisvärt men är tveksam om dom gör 45 graders hörn.

5. AstaS
    Medlem · Småland · 1 005 inlägg

AstaS

Medlem
    Stala gör inte något annat än vanliga fyrkantiga - har frågat. Det är förmodligen därför de kan vara billiga. Jag tror inte att Franke heller gör sneda hörn. Jag kollade runt ganska mycket när vi höll på eftersom jag ville få fram bästa priset. Vissa gör till företag, men gör inte till privatpersoner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.