Byggahus.se

Måttbeställd diskbänk

1. D
    Medlem Nivå 1
    Finns det inga firmor som säljer rostfria diskbänkar med uppvikt bak kant tll rimliga priser. Har kollat runt lite och det verkar omöjligt att hitta en bänk med måtten 200*60 med två stora hoar under 17000kr. Någon som har några tips? Helst skall den vara 40 eller 70mm tjock. Jag förstår att det kostar extra, men att den skall vara tre ggr så dyr.

2. L
    Medlem Nivå 3
    www.franke.se Där kan du beställa precis vilken storlek som helst (upp till en viss maxlängd). Bredden på deras bänkar är upp till 700mm och du kan få uppvikt bakkant med. Kostar inte speciellt mycket mer än en av deras standarddiskbänkar.

3. Tripod
    Medlem Nivå 6
  4. C
    Medlem Nivå 1
  5. rqu
    Medlem Nivå 4
  6. D
    Medlem Nivå 1
    Jag har fått en offert från landskrona rostfritt på en bit över 20000kr tyvärr, dom verkar göra väldigt fina plåt arbeten. Ska ringa några fler firmor i morgon så får vi se.

7. L
    Medlem Nivå 3
    kolla med Franke, priset jag fick av dem på en diskbänk med två stora hoar, uppvik baktill, 40mm tjock 1800X700mm stor gick på under 5000:- inklusive frakt. Troligtvis inte samma plåttjocklek som Landskrona rostfritt, men avsevärt mycket billigare.

8. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Vi har diskbänk från www.decosteel.se. Prisnivån har jag dock svårt att uttala mig om.

9. C
    Medlem Nivå 7
    Fick stalas att kosta 14' efter era förutsättningar...

10. Saxpy
    Medlem Nivå 9
    Har beställt en måttanpassad via fondamenta.se. De i sin tur beställer från Franke.
    De är de billigaste jag kunde hitta när jag letade för nån månad sen.

...men så klart, det är ju Landskrona Rostfritt man ska beställa ifrån om man vill ha riktigt fina saker och har speciella krav. De har dessutom exemplarisk service...

11. rqu
    Medlem Nivå 4
    Oj vad de höjt priserna! För min 215 cm långa bänk betalade jag ca 12 500 inklusive frakt till Stockholm har jag för mig. Fast de klagade lite och sa att de glömde bort att lägga på momsen, men eftersom de gett mig det priset från början var det det som gällde.

Jag kommer också ihåg att det blev betydligt dyrare om bänken var djup, då behövde de gå upp i bredd på plåten. Kanten bak och framkanten tar lite plåtbredd. Någon centimeter djupare än standard blev det, mer blev det inte.

12. D
    Medlem Nivå 1
    Vad skiljer sig mellan stala och franke i kvalitet? Någon som beställt i från Isakssons som vet hur deras kvalite är jämfört med andra leverantörer. Stala är för tillfället billigast.

13. M
    Medlem Nivå 3
    har nyligen beställt från stala. En finsk måttbeställd 40 mm tjock diskbänk från stala för under 5000. Det tycker jag är bra pris.

Ska man vara kritisk så har stala svetsade hoar, tillskillnad från vissa andra. Men det är inget som stör mig. Kvaliten känns god och inte svajjig. Valmöjligheterna är ganska många med deras planeringsprofram, och du får direkt priset. Söker du en återförsäljare i stockholm så hör med culimar.se. Visserligen så bestälde han fel ho åt mig först, men det fixades till. 1-2 veckors leveranstid var också bra.

mvh

14. Saxpy
    Medlem Nivå 9
    Inte svetsade väl, utan limmade. Det var nån annan tråd som diskuterade just detta och en del klagade på att det då blev en springa som det kunde fastna "skit" i. Har inte kollat på just den detaljen själv dock.

15. M
    Medlem Nivå 3
    Humm, kan kolla i helgen när den monteras. Men jag är ganska säker på att det är svetsat /lödförbarnd. Tyckte det såg lite "bränt" ut på undersidan. Förstår inte varför man skulle limma en sådan komponent, kanske enklare?

Plåten var tjock på stala bänkarna. Det fick jag uppleva när jag gjorde hål för blandaren, bådar gott :)