Hej

Har kikat lite på hur jag ska göra soptunneskydd och tänkte först jordankare/markspjut men har kommit fram till det är nog en komplicerad lösning då detta är förberedd uppfart med bärlager osv.. svårt att få det rakt.

Min näste tanke var såklart att gräva ner plintar med stolpsko (gula kvadraterna på bilden).
Tror ni att det räcker med 500mm plintar man gräver ner och fyller igen?

Något tips att tänka på? Sätta lite murbruk i botten?

Tackar

• Två gröna sopkärl vid vägkant, skylt, gräsmatta, markeringar överlagda på bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Strasta
  • Laddar…
F FM321 skrev:
Hej

Har kikat lite på hur jag ska göra soptunneskydd och tänkte först jordankare/markspjut men har kommit fram till det är nog en komplicerad lösning då detta är förberedd uppfart med bärlager osv.. svårt att få det rakt.

Min näste tanke var såklart att gräva ner plintar med stolpsko (gula kvadraterna på bilden).
Tror ni att det räcker med 500mm plintar man gräver ner och fyller igen?

Något tips att tänka på? Sätta lite murbruk i botten?

Tackar
500 plintar räcker och lite grus i botten.Men menar du att marken inte är plan och därför vill du inte använda jordankare?

V växelventil skrev:
500 plintar räcker och lite grus i botten.Men menar du att marken inte är plan och därför vill du inte använda jordankare?
Kanske till och med kan kapa plintarna till 300 eftersom inget ska sticka upp ur marken. Tack för tips med gruset.

Nej, jag tror att jordankare kan nog bli svårt att slå ner rakt med tanke på att jag ska slå ner det på del av uppfarten som är förberett med bärlager. Mycket små sten / grus också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.