Vårat bygge kommer innefatta ett gäng ganska stora fönsterpartier (19x20), bland annat tre stycken i bredd som kommer avdelas från varandra med "stolpar" (ca 10 cm bärande vägg) .
I grundritningen är det panel mellan fönstren, men jag tänkte att matchande plåtar likt på bilden nedan hade "knutit ihop" fönsterpartierna på ett snyggt sätt.

Någon som gjort detta? Är det plåtslagaren man får deala med eller finns det månne matchande fönsterplåtar att få tag på någonstans? Vi kommer köra Trarydfönster lackerade i RAL 7016.

sigvardsson_180515_0400.jpeg-768x512.jpg

Antingen plåtslagaren eller beställa bockade plåtar på nätet efter dina mått. Det sistnämna går bara på ett par hundringar inkl frakt.

• Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
Plåtslagaren fixar det där åt dig. Rita upp hur profilen ska se ut så bockar de till det åt dig för en ganska liten peng.

• Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
är det aluminium på utsidan så brukar där vara spår till att stoppa in en slät plåtremsa mellan fönsterna

• Gilla
karlbrutal
  • Laddar…
Även om jag är plåtslagare, så hade jag kollat med fönstertillverkaren först för att få samma matrial/färg

• Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
Har kontaktat Traryd både angående eventuella spår i fönstrens aluminium och angående tips på plåtar att använda. Vi får se vad dom säger. Tack för tipsen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.