Tja!

Jag och sambon håller på och budar på ett radhus vi vill ha. Vi läste igenom besiktningsprotokollet och fann lite saker. (Se bifogad bild). Badrummet i fråga renoverades 2010.
Mina undringar är;
- måste vi riva upp hela golvet för att åtgärda?
- måste vi riva upp allt för att göra ny fuktspärr?
- är det akut eller kan man vänta några år?
- är det stora risker med att ha det så här?
- vad är sannolikheten att något skall hända?
- borde inte hantverkarna som gjort detta få backjobb och åtgärda det utan kostnad?

Vad tycker Ni man ska göra?

Tack!
MVH Emil

Bild av brunn i golv med felmonterad manschett och text från besiktningsprotokoll som pekar på icke fackmässigt utförande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fadai
Hej! Vår besiktningsman noterade samma saker, han sa att enda problemet kunde vara att man får svårt att få ersättning på försäkringen. Jag skulle inte låta en sån sak hindra mig från köp, du kan ju alltid låta ngn fixa golvbrunnen. Rörgenomföringen i golvet finns i massor av hus, kolla bara så att rören ser bra ut.:thinking:

Precis, använd badrummet som vanligt. Det lär inte ske något. Men om det gör det får ni stå för kostnaden sen. Så kolla för fukt lite då och då.

Vid en skada finns det inget som förhindrar ersättning från försäkringen. Det skulle kunna bli avdrag ifall försäkringsbolaget bedömer att brunnen inte installerats icke fackmannamässigt. Men det är inget som man vet i förhand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.