1 703 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Massivt ingrepp mot parkslide?
Hej!
Någon i denna enorma kunskapsbank som har erfarenhet av något massivt ingrepp mot Parkslide? Eller har erfarenhet / fått uppleva när arten på något sett förstör något material som är solid.
Nyköpt hus där arten på vissa punkter växer. Hade velat få bort den men då den är av invasiv karaktär behöver jag tips från verkligheten hur det har gått för någon som kanske upplevt samma scenario.
Finns Facebook grupper som kanske mer passande forum men jag kollar även här.
Med tacksamhet / Eric
Någon i denna enorma kunskapsbank som har erfarenhet av något massivt ingrepp mot Parkslide? Eller har erfarenhet / fått uppleva när arten på något sett förstör något material som är solid.
Nyköpt hus där arten på vissa punkter växer. Hade velat få bort den men då den är av invasiv karaktär behöver jag tips från verkligheten hur det har gått för någon som kanske upplevt samma scenario.
Finns Facebook grupper som kanske mer passande forum men jag kollar även här.
Med tacksamhet / Eric
Hej!
Glysofat alltså, jag kollar detta.
Stort tack
Glysofat alltså, jag kollar detta.
Stort tack
Att den är invasiv betyder inte i sig att den är svår att bli av med. Du kommer långt med normal rensning, men det tar tid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Det finns några trådar om parkslide i forumet, t.ex. https://www.byggahus.se/forum/threa...foer-att-koepa-hus-tomt-med-parkslide.235412/
Där är nog allt samlat som går att veta om parkslide skulle jag tro.
Där är nog allt samlat som går att veta om parkslide skulle jag tro.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fabrikstillverkat kök mot platsbyggt
Kök -
Tror mig ta fram spegeldörrar, men möter massivt trä?
Byggnadsvård -
Remsa av foam eller golvpapp vid montering av massivt golv mot golvbjälklag?
Golv -
Hur ska nytt massivt golv fräsas för möta befintlig trappnos?
Golv -
Motgången jag inte orkade: Nytt massivt trägolv, kupade golvbrädor
Golv