Byggahus.se
Hej forumet!

Är det nån som vet ifall det går att få tag på en massiv bänkskiva i ek eller valnöt i dimensionerna 1900x900x30mm?

Vi skulle behöva en sån till vårt kök, men det verkar som att 27mm är en vanligare dimension, och bredd brukar sällan vara mer än typ 600mm nånting.

Jag är okay med stavlimmat utförande, hela skivan behöver inte vara massiv :)

Nån som har nåt tips vart man kan vända sig för detta?

/Anders

Ett snickeri kan limma ihop detta från en standard bänkskiva, men du lär få betala för hela skivan och få en bit på 300x2100 över.

Det finns 4m-skivor på 950mm bredd hos grossister. Fredricsons har t.ex..

Tack för svaret! Har slängt iväg en fråga till Fredricsons. Men kanske är de inte intersserade av att sälja en enda skiva till en privatperson?

andersjm skrev:
Tack för svaret! Har slängt iväg en fråga till Fredricsons. Men kanske är de inte intersserade av att sälja en enda skiva till en privatperson?
Här i Göteborg vet jag att det i alla fall brukade gå att handla som privatperson, prova att slå dem en signal eller svänga förbi. Personlig kontakt brukar alltid underlätta dylika affärer ;)

Jag har fått två offerter från olika leverantörer nu. Bryter jag mot nån forumregel om jag postar dem här?

andersjm skrev:
Jag har fått två offerter från olika leverantörer nu. Bryter jag mot nån forumregel om jag postar dem här?
Nop, kör på :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.