Köpt ett hus där markstenen har rätt mkt ogräs mellan. Vad hade ni gjort. Räcker det med lite fogsand för att bli av med ogräset eller vad för lösningar finns det.

• Marksten med ogräs i fogarna på en gångväg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Marksten med ogräs växande mellan fogarna, inlägg om tips för ogräsbekämpning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
använd kalk blandat med sand som du borstar ner och sen fuktar med vatten tills det blir hårt

M maria01 skrev:
använd kalk blandat med sand som du borstar ner och sen fuktar med vatten tills det blir hårt
Tack @maria01. När du säger kalk blandat med sand, hur mkt sand/kalk och kan jag bara köra ner över ogräset tror du. Vet du om det finns något färdigblandad som man kan köpa?

Jag skulle börja med att ta död på det som växer i fogarna nu.
Ättika och/eller gasolbrännare och dra upp allt som blir kvar innan du häller ned kalk och sand.

• Gilla
Melkan
  • Laddar…
Ogräshämmande fogsand, som innehåller något som gör den hård, kostar runt 200 för 20 kg på Byggmax och Bauhaus.

• Gilla
Melkan
  • Laddar…
M Melkan skrev:
Tack @maria01. När du säger kalk blandat med sand, hur mkt sand/kalk och kan jag bara köra ner över ogräset tror du. Vet du om det finns något färdigblandad som man kan köpa?
4 sand 1 kalk

• Gilla
Melkan
  • Laddar…

• Gilla
Melkan
  • Laddar…
F
M Melkan skrev:
Köpt ett hus där markstenen har rätt mkt ogräs mellan. Vad hade ni gjort. Räcker det med lite fogsand för att bli av med ogräset eller vad för lösningar finns det.
Det där är ju ingenting. 🤣

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.