939 läst ·
4 svar
939 läst
4 svar
Markslöjd Combine, hur är ljuset?
Vi kollar på ny belysning under köksskåpen och tyckte att Markslöjds Combine-system verkade rätt smidigt. När vi såg dem på Bauhaus så verkade skenet dock rätt gult men det är ju så svårt med andra lampor runtom. Färgtemperaturen ska ju vara 3000K och det är ju rätt kallvitt.
Är det någon här som har detta system hemma och kan ge en liten rapport från vardagen? Är ni nöjda?
Tack på förhand
/Ola
Är det någon här som har detta system hemma och kan ge en liten rapport från vardagen? Är ni nöjda?
Tack på förhand
/Ola
Det är jag som tänker baklänges. Såklart 3000K blir varmvitt.
Men, det är LED-lister så det är inte problemet. Jag undrar bara om det är för varmt ljus eller neutralt. Tänkte att någon har väl detta system hemma och kunde uttala sig.
Men, det är LED-lister så det är inte problemet. Jag undrar bara om det är för varmt ljus eller neutralt. Tänkte att någon har väl detta system hemma och kunde uttala sig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Sånt är ju en smaksak så bara för att någon tycker det ena eller det andra behöver ju inte du tycka samma sak. Sen påverkar ju omgivningen mycket, reflekteras ljuset i ett färgat stänkskydd så kommer det att påverkas av den färgen.
Det är ju inte direkt rödaktigt mysljus i alla fall, då är det ju 2200 eller möjligen 2700 som gäller. Men visst går det lite åt det röda hållet, det är ju därför det kallas för varmvit.
Det är ju inte direkt rödaktigt mysljus i alla fall, då är det ju 2200 eller möjligen 2700 som gäller. Men visst går det lite åt det röda hållet, det är ju därför det kallas för varmvit.
Klicka här för att svara