Hej,
Har fått en fuktskada i tvättstuga i suterränghus, läckande vv beredare som var boven. Försäkringsbolaget är inkopplat och man jag börjat riva. Nu när man öppnat upp så tycker jag att stående reglarna ser väldigt märkligt förankrande ut. Sitter liksom på vinkeljärn ner mot plattan. Någon som sett detta tidigare?
Vet att man hade en fuktskada i på 90- talet då man lät installera nivellgolv. Kan man då ha kapat reglarna och gjort någon speciallösning?
Har fått en fuktskada i tvättstuga i suterränghus, läckande vv beredare som var boven. Försäkringsbolaget är inkopplat och man jag börjat riva. Nu när man öppnat upp så tycker jag att stående reglarna ser väldigt märkligt förankrande ut. Sitter liksom på vinkeljärn ner mot plattan. Någon som sett detta tidigare?
Vet att man hade en fuktskada i på 90- talet då man lät installera nivellgolv. Kan man då ha kapat reglarna och gjort någon speciallösning?
Ser inte stabilt ut, syll ska man ha är det behov så kan man palla upp syllen med lämpligt material..Farsan87 skrev:
Hej,
som jag ser det behövs detta åtgärdas ser redan ut som järn vinklarna tagit stryk…
Vid den förra vattenskadan har reglarna varit anfrätta och kapats av, även väggmaterialet hade fått stryk och kapats. Förstärkning och fastsättning har gjorts med vinkeljärn. reglarna ska stå på fast underlag med eventuellt tjärpapp under eller som sägs, en regel på golvet med tjärpapp under hela vägen. Det som gjorts är lite av en snikgrej för att inte byta reglarna hela vägen.
Det ser ut som reglarna tidigare varit spikade i en syllFarsan87 skrev:
Hej,
Min gissning är att de tidigare tagit bort allt trä i kontakt med bottenplattan pågrund av uppstigande fukt.
Står plattan i grus/sand/lera eller finns det någon isolering eller annan kapilärbrytande konstruktion under?
Står plattan i grus/sand/lera eller finns det någon isolering eller annan kapilärbrytande konstruktion under?
Klicka här för att svara