Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

'Marking' mätband a'la Incra?

1. I
    Medlem · Västerbotten · 549 inlägg

importensketsig

Medlem
    Har nån sett till mätband med hål för pennstift? Jag gillar mina Incra-linjaler (http://www.incra.com/product_markingrules.htm), skulle vilja ha motsv funktion i, idealt sett, talmetern.

Mailade hultafors och bad dom fixa :), men i brist på det tänkte jag att nån kanske sett till ett mätband som har hål?

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

2. phl
    Medlem · Skåne · 7 150 inlägg

phl

Medlem
    Nu är det ju långt från samma sak men Talmetern har ju faktiskt ett hål som man kan använda för att sätta en pennspets genom. Ställer du talmetern på önskat mått (röd skala) och sätter pennan i hålet (som är 100mm in från änden på bandet) så får du ditt mått. Det fungerar dock långt ifrån linjalen du länkat till.

3. I
    Medlem · Västerbotten · 549 inlägg

importensketsig

Medlem
    Jo precis, det har jag faktiskt använt emellanåt, så fler hål borde vara i linje med hur talmetern redan används av många = bra version två, tycker jag :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.