Hej,

vi kommer att bygga nytt och det är delad entreprenad, vi ser att markarbeten för carport och altan är ingår i grundläggaren kontraktet,men husleverantören säger att vi har inte sålt altan eller carport till er, så vi har aldrig räknat med detta,därefter det blir ingen avdrag från markarbete kontrakt pris,men varför kontraktet innehåller den arbeten jag undrar vad vi måste göra.

Mvh,
Fred

ingen svar :) ?

Osäker på om jag förstår läget.

Du har alltså ett avtal för markarbete där det ingår markarb. för carport och altan.

Du har ett annat kontrakt med husleverantör för leverans av huset, där ingår inte carport eller altan.

jag förstår inte riktigt var det uteblivna avdraget kommer in i bilden. Om du menar att markentreprenören skall sänka sitt offererade pris, eftersom du inte skall ha carport eller altan, då är ju det en förhandling mellan dig och markentreprenören, det har inte husleverantören med att göra.

Om du nu har bindande avtal med markentreprenören där carport grundläggning ingår, så är det inte säkert att du kan få något avdrag, du har ju i avtal köpt grunden för carport.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.