Byggahus.se

Manual till TV sökes!

1. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 182 inlägg

Immobil

Medlem
    ::) Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? ???
    Det gäller en Prosonic CTV 20 T2S. Det jag vill veta är: hur man sparar en injusterad kanal. Tacksam för alla bra tips! ;)

2. G
    Medlem · Stockholm · 1 292 inlägg

geschwint

Medlem

Re: Manual till TV sökes!

Nähä... :surprised: Har du en fråga som du inte har ett svar på! Trodde detta aldrig skulle hända :D :D

Iallafall, jag är en sån som testar före jag läser manualen så jag skulle prova med lite olika kombinationer. Ja nu vet jag ju inte vad du har för knappar tillhanda men ibland finns det en knapp med "->*" eller "M->" eller liknande. Vissa apparater har så att du måste hålla in en knapp en viss tid för att något skall sparas. Vissa apparater, gud förbjude, kräver en fjärr för att spara kanaler... du har väl inte en sån?

"bra" tips... jag vet inte jag. Du måste kanske prova med knapparna för att se vad som händer, med risk för att du kanske tappar andra kanaler men då lärde du dig nåt iallafall :D

3. Cricce
    Medlem · Åbo · 258 inlägg

Cricce

Medlem
  4. Immobil

Immobil

Medlem

::) Det har hänt förr. ;D

Precis en sådan j*kel är det. Har tryckt på alla knapparna så fingrarna ömmar utan resultat. :'(

8) Det var ett gott försök och det tackar jag för. :D

5. Immobil

Immobil

Medlem

Tyvärr, inte till någon hjälp. ;)

6. Immobil

Immobil

Medlem

8) Problemet är löst efter ytterligare en timmes knapprande. Har numera fingermuskler som inte går av för hackor. ;D

7. J
    Medlem · 423 inlägg

JLT

Medlem

Har du en så'n där modern tv med fjärrkontroll? ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.