Jag bedömde att detta var lämpligast forum. Jag hoppas att ni instämmer.
Jag täcker över en mexitegelvägg i fritidshuset med en gipsvägg och bygger samtidigt in kanalisation förbi och till den tevehörna som ska bli här.
I huset sätter elektriker in Elko RS-serien. På hans uppmaning drar jag nya rör och slangar.
Jag ska sätta in minst dubbla eluttag, men i regel behöver man alltid fler så det vore ju bättre med ytterligare. Dessutom dubbla 2-vägs nätverksuttag och så ska jag ha två högtalaruttag för bakhögtalare och två högtalaruttag för utomhus. De senare finns från Elko i keystoneutförande.
Jag kan nu styra lite hur det ska bli när jag sätter in dosorna. Jag kommer att fästa dem i reglarna som ska sitta med cc 90. Visserligen kommer en bänk att stå framför, men jag vill ändå få plats med ovan funktioner och många eluttag utan att det tar upp alltför mycket plats. Det finns ju 1,5-dosor och kombiramar och annat fiffigt. Även uttag med 3 × Keystone har jag sett. Ett sätt att kombinera nätverk och högtalaruttag månne?
Finns det några bra förslag här från forumet hur jag bäst kombinerar ihop allting?