Byggahus.se

Manchetten in i klämringen men ingen dokumentation...

1. Gushed
    Medlem Nivå 2
    Jag gör en dokumentation. Min hantverkare säger att han inte har någon bild på brunnsmanchetten. Han har bara den här bilden och säger att brunnsmanchetten är satt innan detta? Ska jag tro på honom. Manchetten går in i ringen och stäng med skruvar så den inte tittar ut. Vad gör jag när detta inte finns som bildbevis i dokumentationen?

2. J
    Medlem · Nivå 10
    Man brukar känna kanten på manschetten, syns även i släpljus.

3. J
    Medlem Nivå 5
    Inte mycket att göra då i form av bild om klämring är på plats, du borde kunna känna med händerna att manchetten sitter där, har du kvitto på material kan du ju komplettera med det samt text i utförandebeskrivningen.

• Laddar…
  4. T
    Medlem · Nivå 14
    Som sagt, man kan ju se brunnsmanschetten under duken och dessutom känna kanten där den slutar. Brunnsmanschetten är 40x40 cm stor.

Detta kan du förstås bara kolla om inte klinker redan är lagd. Annars får du ju lita på hantverkaren, varför skulle han ljuga om detta då han själv skulle förlora på det i slutändan.

Edit: Ser nu att klinkern redan är lagd med tanke på dina andra trådar men vad jag kan se på din bild så kan jag urskilja en brunnsmanschett om man zoomar in på bilden.