Hobbysnickare
· Västra Götaland / Mölnlycke
· 171 inlägg
Bahco enhandstving QCB-300 för 99,90 på Jula. Jag handlade i Göteborg. Bra pris?
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Mölnlycke
· 171 inlägg
Ähum...det blev ett minnesfel i modellbeteckningen. QCG-300 skalldet vara. Dom finns också.
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../spannverktyg/snabbtvingar/snabbtving-153016/
https://www.jula.se/catalog/verktyg.../spannverktyg/snabbtvingar/snabbtving-153016/
Jag köpte två stycken nyss och de känns bra, jag har använt dem till att pressa ihop lite lätt snetorkad slätspont vid taksättning. Det gick utmärkt. Det går alltså att vända ena blocket på tvingen för att pressa.
Handtaget är lite sämre än på min wolfcraft-tving som jag köpte för några år sedan, men den kostade å andra sidan 250:-.
Handtaget är lite sämre än på min wolfcraft-tving som jag köpte för några år sedan, men den kostade å andra sidan 250:-.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter. I
Läs mer
Jag köpte några sist de var nedsatta och jag är inte helt imponerad. Majoriteten av dem kärvar på ett eller annat sätt. En har havererat totalt.
De har mest används inomhus och inte på något vis blivit misshandlade.
De andas inte klassisk Bacho-kvalité, utan de är av den moderna lite tveksammare Bacho-kvalitén.....
Jag kommer inte köpa fler...
De har mest används inomhus och inte på något vis blivit misshandlade.
De andas inte klassisk Bacho-kvalité, utan de är av den moderna lite tveksammare Bacho-kvalitén.....
Jag kommer inte köpa fler...
Har ofta gått förbi och känt på de där och jag tycker inte att de känns lika bra som Quick-grip. De löper helt enkelt inte lika smidigt. Om det sen har någon betydelse i verklig användning är en annan sak (sannolikt inte).
Motsvarande Quick-grip kostar 129 på Harald Nyborg, så det är ingen extrem prisskillnad
Motsvarande Quick-grip kostar 129 på Harald Nyborg, så det är ingen extrem prisskillnad
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Hittade denna på någon amerikansk sida.. finns dom som e lagd åt det "tvingade" hållet