22 347 läst · 95 svar
22k läst
95 svar
Malmö tillåter inte barrved
Dina problem passar nog bättre i en separat tråd, den här har rubriken "Malmö tillåter inte barrved"Axelida skrev:
Håller helt med, dock vägrar äldre granne ändra på något och kommunen vågar inte ställa krav. (Han anser att hans utrustning är "ny", den är minst 20 år gammal enligt sotaren, minst ...) Han startar om eld flera gånger per dag när det är kallt, varje gång med för j-vlig rök framförallt vid start. Jag förstår ju att man vill fortsätta som man alltid gjort och att man tycker att man kan och vet, men det mesta förändras och utvecklas, så även utrustning för vedeldning. Det finns ju flera bottnar i just vårt problem, som jag inte tar upp här och nu.
att den är 20 år eller mer har inte betydelse så länge den inte är sönder för de problem du beskrivit. Det handlar om hur man gör och han kan/vill/orkar inte göra rätt helt enkelt. Är säkert någon annan som kunde få till en helt normal bra eld hos honom. Tyvärr verkar ni inte kunna vinna den här kampen som det låter.Axelida skrev:
Håller helt med, dock vägrar äldre granne ändra på något och kommunen vågar inte ställa krav. (Han anser att hans utrustning är "ny", den är minst 20 år gammal enligt sotaren, minst ...) Han startar om eld flera gånger per dag när det är kallt, varje gång med för j-vlig rök framförallt vid start. Jag förstår ju att man vill fortsätta som man alltid gjort och att man tycker att man kan och vet, men det mesta förändras och utvecklas, så även utrustning för vedeldning. Det finns ju flera bottnar i just vårt problem, som jag inte tar upp här och nu.
Liknande trådar
-
Aktivera frysskydd i Appen MELCloud för Mitsubishi MSZ-LN25 eller inte?
Värmepumpar -
Vem är ansvarig för fönster där 3-glaskassetten inte längre är tät?
Bostadsrätt -
SunnyDesign tillåter inte 2x22+2x21 i öst och väst på SMA tripower 25Kw
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Byggkreditivet tillåter inte utländska leverantörer?
Juridik -
Bygglovet tillåter källare men inte sutteräng, garage i källaren?
Bygglov