Byggahus.se
Axelida Axelida skrev:
Håller helt med, dock vägrar äldre granne ändra på något och kommunen vågar inte ställa krav. (Han anser att hans utrustning är "ny", den är minst 20 år gammal enligt sotaren, minst ...) Han startar om eld flera gånger per dag när det är kallt, varje gång med för j-vlig rök framförallt vid start. Jag förstår ju att man vill fortsätta som man alltid gjort och att man tycker att man kan och vet, men det mesta förändras och utvecklas, så även utrustning för vedeldning. Det finns ju flera bottnar i just vårt problem, som jag inte tar upp här och nu.
Dina problem passar nog bättre i en separat tråd, den här har rubriken "Malmö tillåter inte barrved"

F fribygg skrev:
Dina problem passar nog bättre i en separat tråd, den här har rubriken "Malmö tillåter inte barrved"
Jag vet, jag skrev ju det.

Axelida Axelida skrev:
Håller helt med, dock vägrar äldre granne ändra på något och kommunen vågar inte ställa krav. (Han anser att hans utrustning är "ny", den är minst 20 år gammal enligt sotaren, minst ...) Han startar om eld flera gånger per dag när det är kallt, varje gång med för j-vlig rök framförallt vid start. Jag förstår ju att man vill fortsätta som man alltid gjort och att man tycker att man kan och vet, men det mesta förändras och utvecklas, så även utrustning för vedeldning. Det finns ju flera bottnar i just vårt problem, som jag inte tar upp här och nu.
att den är 20 år eller mer har inte betydelse så länge den inte är sönder för de problem du beskrivit. Det handlar om hur man gör och han kan/vill/orkar inte göra rätt helt enkelt. Är säkert någon annan som kunde få till en helt normal bra eld hos honom. Tyvärr verkar ni inte kunna vinna den här kampen som det låter.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nu har Malmö i energikrisens spår och efter den negativa publicitet de fått för sin gamla text på hemsidan uppdaterat sina råd och tillåter annat än lövved...

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu har Malmö i energikrisens spår och efter den negativa publicitet de fått för sin gamla text på hemsidan uppdaterat sina råd och tillåter annat än lövved...
WOW! Undrens tid är inte förbi! Det kanske finns hopp om mänskligheten ändå?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
WOW! Undrens tid är inte förbi! Det kanske finns hopp om mänskligheten ändå?
Vi ropar väl inte 'hej' innan Barsebäck är återuppbyggt och den småländska barkborre granen är uppeldad..

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.