E
Skrivet av: DG

Snart kommer dom att göra som alla andra inom byggbranschen. Gå i konkurrs och sedan byta namn och lura nya kunder.

E
Skrivet av: Master

Snälla DG, vi vet att du är bitter och säkert jättelurad och så vidare men kan du inte försöka vara lite mera konstruktiv. Ärligt talat så förpestar du kommentatorsfältet...
Och jag kommer inte att gå i diskussion med dig för jag har som princip att inte mata troll...

Jag bygger med LB och är nöjd så här långt. Många vänner i byggbranschen säger att vårt bygge är väl genomfört (även om jag tycker det är dyrt). Vår KA, som är mycket rutinerad, säger detsamma. Men vi har bara kommit halvvägs så var det slutar låter jag vara osagt. KA har haft ett par anmärkingar men inga större och de har åtgärdats.

LB-hus har dock varit sega med informationen så man får kontakta dem själv. Vår byggledare upplever jag som är ärlig och tar sig tid.

Jag är nöjd med LB-hus, förrutom deras ekonomi då, och hoppas verkligen att de klarar sig igenom detta så att man slipper allt extra jobb. Och utgifter...

E

Re; Master
Ska du bestämma vem som får skriva här...?! Vad är det som gör dig kvalificerad att bestämma vem och vad som får skrivas här?! Tyst bör du vara om du inte klarar av att läsa mina inlägg. Jag har beskrivit i många inlägg vad jag tycker är fel och vad som bör ändras inom byggbranschen! Läs och begrunda istället för att slänga ur dig massa dumheter!
När argumenten tryter så kallar man motparten "troll"...

E
Skrivet av: *Erling

Tycker det är bra att någon vågar säga ifrån. På denna hemsida är det en liten klick människor som tror sig veta allt och en stor del byggare som försvarar branschen i tid och otid. DG må vara lite klumpig i sina uttalanden men han har rätt.

E

Klumpig, jag...?! :D Det är inte lätt att ha en åsikt om byggare här! Många byggare här som inte förstår hur usla vi tycker dom är!

E
Skrivet av: jukka

tomma burkar skramlar mest

E
Skrivet av: Jokka

RE: Jokka
Burkar är vad ni byggare får samla snart, nu när fler och fler börjar sätta hårt mot hårt mot er byggare...

E
Skrivet av: Gäst

Hellre det än att bygga åt besserwissrar, och annat löst folk som ni!

E
Skrivet av: Gäst

om det nu blir som du säger så kan man ju alltid gå över till att bygga plåthus

E
Skrivet av: momin

Re: DG
Jag håller med Master.
Att be någon om något är ju långt ifrån att "bestämma" som du lyckades få det till.
Under den tiden jag har varit läsare av nyheter och komentarer här på byggahus så har jag inte läst ett enda possitivt inlägg från DG...

Jag bygger själv med LB-Hus och har ca 2 veckors arbete kvar på huset och har inte upplevt en enda negativ situation sen första kontakten med säljaren på LB-Hus. Det är bara dessa 2 gångna veckorna som har varit lite turbulenta pga bristen på information. Som nu faktiskt har börjat komma ut.
Enligt våran byggledare så ska huset vara klart på utsatt tid till slutbesikningen som redan för nån månad sedan var beslutad till 15:e mars. Alltså något tidigare än vad som sas när vi skrev kontraktet i somras. :)

E

RE: Momin; Som du ser är det ganska många som håller med i mig i mina kommentarer. Detta trotts att denna sida besöks mest av naiva husköpare som ännu inte bott i sina hus samt en klick besserwissrar som inte tillåter att man skriver något negativt om branschen och slutligen en hel hög med byggare som inte får in i sina huvuden att det är många kunder som tycker att branschen är genomusel.
Momin; jag skrev i något inlägg, möjligen lite raljerande, om tre kategorier av köpare. Läs dem och begrunda vilken kategori du tillhör (just nu).
VAR INTE SÅ JÄKLA NAIV!!!

E
Skrivet av: ...

Seriöst. Påhopp och hårda ord mot varandra i ett kommentarsfält, är ni gamla nog att ens äga ett hus?

E
Skrivet av: ES

Word!

E
Skrivet av: OlleV

Så länge man ser till att aldrig, över huvud taget, betala något i förskott så är väl någon konkurs inte alltför stort problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.