Byggahus.se

Målat våtrumsmatta/tapet i badrum, före och efter!

1. R
    Bannad · Västra Götaland · 2 169 inlägg

Roland112

Bannad
    Mitt badrum var från 1990 så hur mycket mjukgörare som finns kvar i det vet jag inte. Kan tänka mig om man gör detta jobb till vardags att det i längden inte är bra. Engångstillfälle borde vara lika illa som att andas in bilavgaser tex.

Duschkabinen från Rusta är helt okej, märker ingen kvalitetsskillnad än om du hade köpt något motsvarande på bauhaus tex.

• Laddar…
  2. D
    Medlem · 4 inlägg

David Gunnarsson

Medlem
    Mycket snyggt! Håller golvfärgen fortfarande. Har läst andra trådar där det rekommenderas golvfärg istället.

3. R

Roland112

Bannad
    yes, still going strong :)

• Laddar…
  4. D
    Medlem · 1 inlägg

Daniel Gernandt

Medlem
    Hej
    Håller färgen på golven fortfarande? Tänkte göra samma på en våtrumsmatta från -86. Hur många gånger måla du och med vilken typ av roller? Någon länk till färgen du använde?

/Danne

• Laddar…
  5. R

Roland112

Bannad
    ja de håller, var noga med att köra med t röd och målartvätt innan med en grov hård svamp. Målade 3 gånger, med alcros våtrumsfärg i valfri kulör.

• Laddar…
  6. P
    Medlem · Gävleborg · 1 inlägg

Picon

Medlem
    Hej! Ser golvet fortfarande bra ut? Blev inspirerad i somras och tänkte måla vårat badrumsgolv.

7. R

Roland112

Bannad
    ja de ser bra ut Men små partiklar har en tendens att fastna med tiden där man går. Ångrar de inte dock!

8. messijah
    Medlem · Västra Götalands · 540 inlägg

messijah

Medlem
    Efter en hel dag fick jag detta resultatet. Målade bara väggarna vita än så länge. Har dock ingen förebild men var riktigt äckligt med en illgul plastmatta efter all rökning från förra ägaren som tydligen rökte när han satt på dass. Var även blommor på förra så blev 4 lager innan det slutade lysa igenom.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

9. R

Roland112

Bannad
    ja jag gillar det men till hösten åker faktiskt min tapet ut helt då jag ska göra om hela badrummet med tätskikt osv samt kakel.

10. messijah

messijah

Medlem
    Okej förstår detta. Ska själv fixa mitt stora badrum med kakel nästa månad men detta tipset du gav var riktigt bra! Fick en helt ny toalett. Ville inte gå på den innan då jag tyckte den var så äcklig men nu är den riktigt fräsh och då har jag inte satt upp nya badrumsmöbler ännu :) Tack för tipset!

11. R

Roland112

Bannad
    nemas

12. Björnberger
    Medlem · Västra Götalands län · 75 inlägg

Björnberger

Medlem
    Åh vad många bra tips i en och samma tråd som jag återupplivar igen...
    Jag och min sambo köpte hus för snart två år sen och i det enda badrummet är det en rosa plastmatta med snäckskal på från -90 talet. När jag ser dessa bilder vill jag genast åka hem, röja ur rummet och börja måla! :-D

Om jag fattar det hela rätt så är det bara att måla om plastmattan efter man gjort rent den ordentligt? Både väggar och golv? Åhh vad sugen jag blir... Måste hem och övertala sambon! :)

• Laddar…
  13. R

Roland112

Bannad
    yeah

• Laddar…
  14. messijah

messijah

Medlem
    • Laddar…
  15. K
    Medlem · 3 inlägg

Katarina Rexha

Medlem
    Oj vad snyggt! Både ursprungsbilderna, andra badrummet och tvättstugan på slutet här.
    Hittade tråden då jag sökte efter information om att måla våtrumsmatta. Härligt, nu ska min tvättstuga få nytt liv!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.