Jag har ett bandtäckt Slitet bandtäckt ståndfalsat plåttak med färg som flagnar runt ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett svart bandtäckt ståndfalsat plåttak med flagnande färg och synliga skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ståndfalsat plåttak som jag fick ommålat 2017. Jag var själv skeptisk till att det skulle hålla, men firman menade att andra plåttak man målat håller minst 15 år. Redan efter ett par år började dock färgen släppa och det blir naturligtvis värre och värre. Kan det vara något speciellt med mitt tak som gör att det inte fungerar så bra? Min plåt är av typen zink och nog väldigt gammal. Taket har även fotränna. Vad tror ni, är det bara att bättra på där det ramlar av eller bör jag ge upp om taket?

K
Har du fått 15år av firman så skulle jag självklart vända mig tillbaka till dem direkt! Vore intressant att höra vad de kan tänkas ha för ursäkt/förklaring till varför det inte blivit bra

K kniv skrev:
Har du fått 15år av firman så skulle jag självklart vända mig tillbaka till dem direkt! Vore intressant att höra vad de kan tänkas ha för ursäkt/förklaring till varför det inte blivit bra
absolut jag kommer kontakta dem. Har inte fått en skriftlig garanti men dock…

Ser ut som dåligt underarbete

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Det kan vara ett resultat av att olika typer av färg använts. Första färgerna var mest troligt linoljefärger och för att sedan målas med någon typ av plastfärg. Och ditt tak ser ut att inte blivit bra rengjort via exempelvis blästring (bäst) eller högtryckstvätt, vilket medför att gamla färgen lyfter. Absolut ett måste att rengöra innan tvätt och målning oberoende typ av färg. Och har du kvitto kvar på arbetet så ska det räcka med det för att reklamera det dåliga resultatet med målningen. På kvittot bör det också stå vilken typ av färg och åtgärder som använts för att klargöra situationen.
Lycka till med kontakten med företaget och hoppas att det löser sig.
mvh Masen.

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Claes Sörmland
Är det originaltak på villan från 1974?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det originaltak på villan från 1974?
absolut. På villan från 1974 är det original. Vet dock ej hur det är med det andra huset (det som bilden är ifrån), om plåttaket är original (?) är det i så fall betydligt äldre….

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.