Byggahus.se

Målarväv

1. K
    Medlem · Östergötland · 36 inlägg

karmat

Medlem
    När vi byggde vårt hus för sex år sedan satte vi väv innan vi målade alla väggar. Nu ska vi måla en vägg som vi haft panel på och som vi nu satt gips över och behöver få tag på samma väv men lyckas inte hitta den. Är det nån som vet vart den kan tänkas finnas? Det är inte glasfiberväv och heller inte någon renoveringstapet jag är ute efter. Ska ringa företaget vi fick allt levererat från om ingen här vet vad det kan tänkas vara för någon väv.

2. Martin321
    Medlem · stockholm · 335 inlägg

Martin321

Medlem
    Lättare om du beskriver väven, alt ett foto.

3. varmkorv
    Medlem · Stockholm · 238 inlägg

varmkorv

Medlem
    Microlite/målarfilt kanske?
    Om det är utan mönster.

4. K

karmat

Medlem
    Det är en slät väv ja, men inte gjord av glasfiber. Vad jag minns så påminde den mer om tapet. Men som sagt, det är sex år sedan så minnet kan svika. Men är nästintill 100 på att det inte är målarväv av glasfiber.

5. Martin321
    Medlem · stockholm · 335 inlägg

Martin321

Medlem
    Ser du att du har väv på väggarna ? Microlit/armeringsduk brukar ge en lite annan yta än en vanligt målad vägg, men syns i stort inte.

6. K

karmat

Medlem
    Nä, det syns inte så det kanske funkar att köra på microlit och ge upp sökandet. Nu ser väggarna bara målade ut.

7. Oasis
    Medlem · Stockholms län · 59 inlägg

Oasis

Medlem
    Armeringsduk kallas det om du söker på byggvaruhusens siter.
    Själv kör jag med en förgrundad variant från Teknos så att det inte suger så mycket färg; den är fri från glasfiber.

• Laddar…
  8. K

karmat

Medlem
    Där har vi det nog. Tackar för hjälpen!! Hoppas jag kan få tag på en liten rulle nu.

9. A
    Medlem · 20 inlägg

Andreas15

Medlem
    Det är microlit väv du pratar om. Går att köpa på färghandeln. :)

10. Johan Gunverth
    Diversearbetare · Göteborg · 8 344 inlägg

Johan Gunverth

Diversearbetare
    Flügger har fiberfilt som är tillverkad i flockad polyester. Finns både ogrundad (billig) och grundad (dyr). Sätts med vanlig vävlim kant-i-kant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.