Är denna färg lämplig till överskåp vid köksbänk där undersidan eventuellt utsätts för vattenånga?

• Hink med färg och instruktioner för användning i köksmiljö på köksbänk mot kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hink med ALCRO MILLTEX 7 Täckfärg Vägg mot en kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej.

El Filipo El Filipo skrev:
Är denna färg lämplig till överskåp vid köksbänk där undersidan eventuellt utsätts för vattenånga?
Tänkte du det var en bra idé att måla köksskåp med väggfärg:thinking:

Bästa svaret

Nej. Du ska använda någon färg som passar snickerier inomhus. Den kan heta lite olika men den ska vara avsedd för det jag nämnde.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Tänkte du det var en bra idé att måla köksskåp med väggfärg:thinking:
Berätta hur färgen vet skillnad på huruvida den sitter vertikalt eller horisontellt. Det borde vara material och miljö, dvs. luftfuktighet, temperatur, osv., som avgör vart den kan/bör sitta.

Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Nej. Du ska använda någon färg som passar snickerier inomhus. Den kan heta lite olika men den ska vara avsedd för det jag nämnde.
Tack för svar! Då köper jag helt enkelt en annan färg (y)

Tack för svar! Då köper jag helt enkelt en annan färg (y)
Ja, gör det. Lycka till!

• Gilla
El Filipo
  • Laddar…
Berätta hur färgen vet skillnad på huruvida den sitter vertikalt eller horisontellt. Det borde vara material och miljö, dvs. luftfuktighet, temperatur, osv., som avgör vart den kan/bör sitta.
Du kan måla kökskåp med vattenfärg om du vill, förvänta dig bara inget bra resultat.

B boohoo skrev:
Du kan måla kökskåp med vattenfärg om du vill, förvänta dig bara inget bra resultat.
Självklart, därav ordvalet "lämplig". Annars funderade jag på att använda en blandning av ketchup och senap.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.