Hej, första inlägget här och det verkar vara bara experter i detta forum.

Kan jag slipa och måla om min fönsterkarm (insidan) då det bildats kondens över åren och det har flagnat lite?

Se gärna bilden.

Tacksam för alla svar!

• Flagnande fönsterkarm med kondensskador synliga på insidan, försämrat material och färg, bakom persienner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Essano skrev:
Kan jag slipa och måla om min fönsterkarm (insidan) då det bildats kondens över åren och det har flagnat lite?
👍 Ja det verkar vara en god idé!

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
👍 Ja det verkar vara en god idé!
Stort tack!

En annan fråga bara. Det är svart silikon (?) på fönstrets botten. Är det något man kan stryka på i efterhand och vad är det för typ av silikon?

E Essano skrev:
Stort tack!

En annan fråga bara. Det är svart silikon (?) på fönstrets botten. Är det något man kan stryka på i efterhand och vad är det för typ av silikon?
Det är bara att skrapa, slipa och måla. Om det är silikon så se till att ta bort alla ev. Rester av detta innan du börjar måla. Finns inte mkt färg som fäster på det. Är nog inget du behöver stryka på, antagligen för att fästa kassetten i bågen.
Får du nån springa där som är trist efteråt kan du lägga en sträng akrylfog.

• Gilla
Essano
  • Laddar…
E Essano skrev:
sannolikt en kronlist, inte silikon

https://www.kuntze.se/produkt/kronlist/

• Gilla
Essano och 1 till
  • Laddar…
Tack alla för svaren, uppskattat verkligen!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.