529 läst ·
2 svar
529 läst
2 svar
Måla om dörrfoder våtrum?
Kanske är anledningen till att jag inte lyckas googla fram "rätt" färg att man inte SKA måla dörrfoder i våtrum. Så det är väl min fråga, antar jag; får man?
Jag har en sliten dörrkarm i ett badrum och för att få det enhetligt skulle jag gärna måla karm och foder i samma färg. Horribel idé? Fodret är bara 3 år gammalt så jag vill inte byta det, men om man inte får/bör måla fodret så tänkte jag måla bara karmen och så får jag försöka matcha färgen så gott det går.
Jag har en sliten dörrkarm i ett badrum och för att få det enhetligt skulle jag gärna måla karm och foder i samma färg. Horribel idé? Fodret är bara 3 år gammalt så jag vill inte byta det, men om man inte får/bör måla fodret så tänkte jag måla bara karmen och så får jag försöka matcha färgen så gott det går.
Mitt resonemang var väl att man behöver speciell våtrumsfärg till väggarna, men jag hittar inget som heter våtrums-snickerifärg. Men det är ju glädjande om det är som du skriver, då har jag allt jag behöver hemma för att sätta igång.1 16386 skrev:
Klicka här för att svara