304 läst · 3 svar
304 läst
3 svar
Måla över syntetiskt kitt efter endast 48timmar - går detta?
Har ett dilemma
Behöver åtgärda de fönster på sommarstugan som sitter i sydläge med havet bara 10m bort.
Är ofta där bara några dagar åt gången med långt emellan (stugan ligger 80mil från min bostad). Ett fönster tar jag med mig hem så jag behöver byta delar av karmen.
Har börjat skrapa rent färg och kitt samt påfört träolja och grundmålat. Sedan har jag kittat med ett oljebaserat syntetiskt kitt.
Torrtiden är upp till en veckan. Så antingen låter jag det vara omålat och målar nästa sommar eller så målar jag nu redan efter 2dygn. Sedan måste jag åka hem och kommer som sagt inte upp förrän till våren/sommaren.
Vad är att föredrar? Inget är väl optimalt men svårt att få till något bättre.
Mvh///Henrik
Behöver åtgärda de fönster på sommarstugan som sitter i sydläge med havet bara 10m bort.
Är ofta där bara några dagar åt gången med långt emellan (stugan ligger 80mil från min bostad). Ett fönster tar jag med mig hem så jag behöver byta delar av karmen.
Har börjat skrapa rent färg och kitt samt påfört träolja och grundmålat. Sedan har jag kittat med ett oljebaserat syntetiskt kitt.
Torrtiden är upp till en veckan. Så antingen låter jag det vara omålat och målar nästa sommar eller så målar jag nu redan efter 2dygn. Sedan måste jag åka hem och kommer som sagt inte upp förrän till våren/sommaren.
Vad är att föredrar? Inget är väl optimalt men svårt att få till något bättre.
Mvh///Henrik
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Referenser Mälardalens fönsterrenovering för brf?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
är målarfilt samma sak som wallcover
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla över hårdvaxolja
Färg, Måla & Tapetsera -
Renovera takkupor i plåt: Byta eller slipa/måla?
Tak & Vind -
Måla över fläckar källare
Färg, Måla & Tapetsera