Har precis målat taket i ett av badrummet i en mörk fin kulör - det gick åt pyttelite färg och nu står jag här med massa över..

Fråga; kan man använda denna färgen också till tex luckor? Har målade luckor i badrummet och en idé jag fick var att köra samma kulör som taket, givet att jag har flera liter kvar :)

Blir dock mycket tveksam om det kan funka? Annars får det en mini-renovering av tvättstugan…

Tacksam för råd!

• Badrum med dusch, kakelvägg, brun tak, träkrokbräda, lampa, något suddigt och oskarpt foto.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luckor av metall? Borde gå bra, kanske 2 lager

H
Maria Lörne Maria Lörne skrev:
Har precis målat taket i ett av badrummet i en mörk fin kulör - det gick åt pyttelite färg och nu står jag här med massa över..

Fråga; kan man använda denna färgen också till tex luckor? Har målade luckor i badrummet och en idé jag fick var att köra samma kulör som taket, givet att jag har flera liter kvar :)

Blir dock mycket tveksam om det kan funka? Annars får det en mini-renovering av tvättstugan…

Tacksam för råd!
Fråga butiken alt. Bättre att kontakta färgtillverkaren. Kan stå något på nätet på färgtillverkarens hemsida också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.