Byggahus.se

Måla köksbänk med epoxy?

1. X
    Medlem · 2 inlägg

XenapZ

Medlem
    Hej!

Har en lite tråkig köksbänk och snubblade över denna video på Youtube:

Är det någon här som har gjort något liknande och vart kan man få tag på liknande produkter i sverige?

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Vet inte vad du har nu .Amerikaner i all ära , värsting ska det vara .
    Är nog enklare och billigare att köpa en ny skiva med godkänd yta av er på

3. Ljus
    Husägare · 744 inlägg

Ljus

Husägare
    Är vanlig hederlig dekormålning. På samma sätt som en duktig dekormålare skapar illusionen av marmor eller träådring. Finns många duktiga dekormålare även på denna sida pölen. De bästa jobbar i huvudsak inom film och teater. Tyvärr ser många sina tekniker som yrkeshemligheter de inte gärna delar med sig av. Å andra sidan kräver ett riktigt bra resultat år av träning och udda penslar och specialutrustning. I videon gjorde de det ganska enkelt för sig.

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Bör vara något som även tål värme , men finns nog

5. A
    Medlem · Stockholms län · 9 435 inlägg

Avemo

Medlem
    Nu kanske det finns epoxi som är godkänd som yta för livsmedel. Men se till att den är det i så fall. Epoxi är allergiframkallande. Om det inte är blandat riktigt eller om det är lite fel blandningsförhållanden så kan det gälla även efter härdning. Inte så att det är farligt att röra, men tillräckligt för att inte jag skulle vilja ha det på en köksbänk.

6. X
    Medlem · 2 inlägg

XenapZ

Medlem
    Enklare är det naturligtvis, billigare kanske det också är men det är ju ganska kul att kunna säga att man målat det själv.

Jo hade det inte sett så enkelt ut hade jag aldrig get mig in på det :)

Finns massor med videos på Youtube med helt okunniga människor som får riktigt lysande resultat i min tycke då, verkar vara mest färgen i sig dom gör jobbet.

Därav frågan, finns liknande countertopkits i Sverige?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.