Byggahus.se

måla källargolv

1. K
    Medlem · 46 inlägg

KaMa

Medlem
    Vilken sorts färg ska användas för att ett betonggolv ska kunna andas? ...och det får gärna bli hållbart. Snyggt är inte något krav, eftersom det bara kan bli snyggare än vad det är nu!

Ibland önskar jag mig ett nybyggt hus... >:(

2. G
    Medlem · 6 972 inlägg

gaia

Medlem

Re: måla källargolv

silikatfärg :)
    gaia

3. yonna
    Medlem · Österlen · 6 916 inlägg

yonna

Medlem

Innan du börjar måla tycker jag du ska tänka till en gång till! Om betonggolvet skall andas dvs ligger direkt på mark utan isolering mår golvet bäst av att inte målas alls. Du kanske får för dig att du vill lägga klinkers (faktiskt inte så väldigt svårt) och i så fall måste färgen bort. Vänta och se!

Jag köpte diskret 'out-of-fashion' klinkers på rea 20x20 cm för 42 kr/kvm och det blev verkligen ursnyggt, fräscht och lättskött samtidigt som golvet fick lov att andas. Den stora kostnaden låg faktiskt i att få bort den gamla golvfärgen!

4. K
    Medlem · 46 inlägg

KaMa

Medlem

mmm... vi funderar faktiskt på klinkers, men nu har vi funderat så länge att jag ger upp, och tar den snabbaste vägen ut ur detta funderande.

Det finns gammal färg kvar i ett hörn av golvet, och nu undrar jag hur man bäst kan få bort det. Slipning för hand? ???

5. yonna
    Medlem · Österlen · 6 916 inlägg

yonna

Medlem

Är det bara ett mindre parti bör du kunna rugga upp färgen med en stålborste.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.