Har ett litet förråd ca 7 kvm som ligger mellan mitt och grannens kedjehus.
Förrådet är isolerat. (vägg och tak) och jag kommer sätta in element för att hålla lite värme även på vintern.
Jag kommer göra om förrådet till ett gym och planerar att antingen lägga riktigt gymgolv i gummi (med luftspalter under) eller någon platta typ bergoplattor med gummimatta över träningsyta.
Golvet i förrådet är riktigt skrovligt och ser inte kul ut, jag har dammsugit flera gånger med är fortfarande mycket damm och sand/smuts som far runt om man sopar. Tror inte det finns några direkt problem med fukt, har haft kartonger på golvet i flera år utan problem.

Funderar på om man ska måla golvet med exempelvis Biltema 2K färg för att binda upp damm och annat löst material från betongen. Möjligtvis spelar det ingen roll men tänker att man inte vill ha damm och smuts där inne man ska träna. Jag bryr mig inte om hur det kommer se ut eftersom jag kommer lägga andra plattor över, är dock inte säker på om man kan måla ett så pass skrovligt golv eller man måste slipa först? Har ingen lust att lägga tid eller pengar på att slipa golvet.

• Grovt betonggolv i förråd med papper intill, delvis täckt av trätröskel, där ytan är dammig och ojämn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kraftigt texturerat lagergolv med damm och smuts, grått med en ljus vägg i bakgrunden och en liten blå trappstol bredvid.
    Skapa konto
  • Grov och sliten betongyta på förrådsgolv med damm och smuts synligt, intill en vitmålad vägg med skruvhål.
    Skapa konto
  • Grovt och dammigt betonggolv i ett förråd, planerat att användas som gym. Träpanel syns i bakgrunden.
    Skapa konto
@Boxer63 Tusen tack för tipset, testar nog att göra så, verkar relativt enkelt och billigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.