Makita Sågbänk med hjul och förlängning

4k läst  7 svar

1. T
    Medlem Nivå 6
  2. T
    Medlem Nivå 6
    Är det ingen som har någon synpunkt angående den sågbänken? Eller någon som testat den?

Vore tacksam för lite vägledning

3. T
    Medlem Nivå 6
    Är det verkligen ingen som vågar att ge några synpunkter även om ni inte prövat den?

4. K
    Medlem Nivå 1
    Har också funderat på denna bänk, tycker det verkar smidigt när man ska flytta sågen, speciellt om man har en modell större. Klar fördel med de stora hjulen om man ska dra den på dåligt underlag eller i trappor. Sedan har den ju ganska låg vikt, vet inte om den är i aluminium.
    Nackdelen är väl att upplagslängden är åt det korta hållet och priset som sagt. Ska man kapa mycket långa bitar kan man ju komplettera med en lös extra rullstöd eller annat upplag. Får kolla in den närmare när den kommer till handlare i mars vad jag förstått.

5. jockejauer
    Medlem Nivå 1
    Har en sådan själv till lillebror makita Ls0714 men måste säga att jag tycker inte att den är någon vidare tung, dyr och passar inte särskilt bra. Skulle jag köpa en bänk idag så skulle jag tveklöst köpa "niko`s "-sågbänk som marknadsförs av Hitachi powertools kostar idag på kampanj 1090:- plus moms, det är en universalbänk som passar bra till det flesta sågar på marknaden desutom har den samma aluminiumprofil som DeWalts bänk (som igentligen har bättre monteringsbeslag till sågen) Detta är iaf min åsikt

Jocke

6. T
    Medlem Nivå 6
    Tack för svaren.

jockejauer
    Jag som nästan bestämt mig för att köpa den men nu blev jag ju rikigt kluven. Jag kommer ha den stående i föråd på gården och ibland behöva dra upp den på altan. Är den inte smidig till ett sådan förfarande? Problemet är att jag inte kan bära själv då jag är förlamad i benen så det blir sambon som får dra upp den åt mig. Hon tyckte det såg smidigt ut mot för att bära lösa delar. Vad tror du om bänken i det fallet jag beskriver?

7. P
    Anonym
    Jag tror själva bänken är mycket lätt att flytta. Vi har en sådan på snickeriet och vi flyttar den inte men den ska nog vara sambovänlig. Mvh Henrik

Ser nu att det är en något annan modell, den är ju ihopfällbar och kan rullas så det ska nog gå bra för henne att skjuta den som en pirra.

8. jockejauer
    Medlem Nivå 1
    Hej igen

Hoppla , jag har tittat på fel sågbänk , jag har den andra bänken som är gjord i stål och har 2 st länkhjul skruvade i ena änden och den tycker jag inte är något vidare bra.
    Men denna du tittat på ser ju kanon ut , helt ny för mig som ändå jobbar bla. med makita elverktyg........får bli en uppläxning.
    Den ser ut att vara lätt att transportera och även att jobba med.

Ha de
    Jocke

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: