Byggahus.se

Märken i kabinglas

215 läst  1 svar

1. N
    Medlem Nivå 1
    Hej Peter,
    I feb renoverade vi vårt badrum. Via Sigro köpte vi en Dansani duschkabin "Helena". Redan vid uppackningen upptäckte vi märken och "tumavtryck" i glaset (frostat) vilket jag omgående påtalade till Sigro. De lovade skicka ett specialrengöringsmedel då dessa avtryck inte satt "löst" efter t ex hantverkarnas hantering. Nu, 2 månader senare och ett antal försök till kontakt har jag ännu inte fått något specialmedel. Trots DAGLIG avtorkning ser redan kabinen ut som om den vore flera år gammal. Prickar, avrinningar mm framträder väldigt tydligt. Är detta normalt?? Eller är det så att vi har köpt en kabin av väldigt dålig kvalitet? Kan man överhuvudtaget få bort sådana märken?
    Med vänlig hälsning
    Helen Friberg

2. P
    Medlem Nivå 1
    Hej Helen,

Det var tråkigt att höra att du är missnöjd med ditt inköp. Jag har tyvärr inga generella tips till dig angående detta problem och eftersom jag har dålig kännedom om vilken kvalité Dansani´s duschkabiner har kan jag inte heller uttala mig om detta.

Det jag kan rekommendera dig är ett rengöringsmedel vi säljer som heter Cleansing Cream. Detta rengöringsmedel fungerar på de flesta ytor men jag kan inte garantera att detta rengöringsmedel får bort skadan då jag inte har sett märkena.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka