Det jag vill se är att mäklaren blir skyldig att betala det senildementa paret en miljon plus något skadestånd, att mäklaren personligen blir skyldig att ersätta köparna av huset där de bjöd mot sig själva med mellanskillnaden till vad deras lägsta högsta bud var plus skadestånd, att mäklaren personligen tvingas åtgärda de gömda felen i det tredje huset plus skadestånd. Kan man önska sig det? Kanske ett litet härligt fängelsestraff lagt på toppen?

Men, får man förmoda att det slutar med ett lätt slag på handleden, några prickar och ett kraftigt "Ajabaja!" som vanligt...?

• Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
De mäklare jag har talat med har varit tydliga med att de själva aldrig får köpa ett objekt som de är inblandade in och inte heller detas familj. En prickning låter lite svagt i detta läge. Det borde vara tillrcklgit för att dra in legitimationen kan jag tycka. Bra att hans chef polisanmält det hela. Det verkar åtminstone som att chefen ser allvaret.

Att mäklaren inte upplyser om lutande golv och annat är väl inte konstigt? Jag har nära på aldrig varit med om att det varit tydligt i prospekt och underlag att huset har sättningar osv när jag tittat och det ändå varit väldigt uppenbart när man gått runt i huset.

O
tensiden tensiden skrev:
Att mäklaren inte upplyser om lutande golv och annat är väl inte konstigt? Jag har nära på aldrig varit med om att det varit tydligt i prospekt och underlag att huset har sättningar osv när jag tittat och det ändå varit väldigt uppenbart när man gått runt i huset.
Många visningar men inte ofta som mäklaren skriver så mycket om dessa "små saker"

Tycker det är trist att man inte namnger mäklaren. Speciellt inte då skitstöveln utnyttjat sårbara äldre människor.

Undrar om dom fick betala överpris? Dom som buda över sig själva.

Hört om det i forumet, att mäklare kan dra sånna fullingar(t.ex låta vänner till mäklaren buda). Men hur vanligt det är praktiken är svårt att säga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.