Byggahus.se

Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare

1. Livanbygger
    Renoveringsnovis · Växjö · 30 inlägg

Livanbygger

Renoveringsnovis
    Alltså det är oproffsigt att som mäklare ragga såhär och att han försöker sig på en rövare att smset kommit till fel person tyder ju på att han förstår det själv :rofl:

Sen hade jag nog själv inte anmält honom om det nu stannade där. Hade kanske räckt gott med en tillrättavisning på vändande sms.

2. Z
    Medlem · Småland · 228 inlägg

Zlade

Medlem
    Så löjligt.
    Den affärsmässiga relationen var ju avslutad eftersom hon redan hade köpt ett annat hus och inte längre var en möjlig kund. Först då han visste detta så gav han henne komplimanger och visade sitt intresse.

Sluta vara så för**.. skitnödiga.

Sms:et:
    ”Hm, ok – vet inte om jag kan/får uttrycka känslor i detta jobbet – men upplevde dig som smart, klar och så himla fin [glad emoji] Vill gärna träffa dig igen – om du vill:)".

Varför är det något som måste tillrättavisas? Blir ni kränkta av att någon kallar dig för smart och fin samt frågar om du är intresserad av en dejt?

Inte konstigt att vi ofta kallas för världens mest ensamma folk.

3. Nyfniken
    Medlem · Stockholms län · 11 408 inlägg

Nyfniken

Medlem
    Var det allt?

Är det någon som verkligen tycker att det är rimligt med en anmälan?

4. E
    Medlem · 5 656 inlägg
    2021 nu farfar.

• Laddar…
  5. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 9 361 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Snart blir man anmäld om man tittar mer än 1 sekund på någon på gatan…

• Laddar…
  6. H
    Medlem · Sverige · 1 889 inlägg
    Jag har en del kvinnliga bekanta som förutom min sambo känner att det är trist att folk inte vågar ge några komplimanger eller flirta längre av rädsla för att bli anmälda. Kan absolut pigga upp en hel del i dagliga livet, även enkelt att avböja inviter av dessa slag om man inte är intresserad. Att känna sig uppskattad, attraktiv är något som kan göra dagen för många.

Givetvis kan det finnas situationer när det inte är uppskattat alls. Att ge och ta emot komplimanger och kanske inviter tror jag gör sig bäst i ett icke-digitalt verkligt sammanhang; en snabb uppskattande blick, ett höjt ögonbryn, en snygg kommentar, reaktioner som tas emot och processas på millisekunder. Allt är överspelat i ett blixtsnabbt händelseflöde utan dramatik, eller kan bli en öppning för en fortsättning om så önskas av båda parter.

Det är när det kodas ner i dokumenterade meddelanden som risken finns att det blåser totalt utanför alla proportioner och jag tror man får vara försiktig med detta som denna artikel visat. Därmed inte sagt att vi ska sluta ge komplimanger och flirta! På arbetsplatser, caféer, etc sociala sammanhang, perfekt krydda i tillvaron tycker jag.

7. Okarlsson
    Husägare · Stockholm · 979 inlägg

Okarlsson

Husägare
    Men det oprofessionella beteendet är väl lika mycket att han tagit hennes personuppgifter för privat ändamål. Det hade varit lika illa i min mening om han smsat och frågat om hon funnit gud, kunde vara hundvakt eller var intresserad av att köpa Tupperware.

Mäklarsamfundet skiter nog i vad det oprofessionella beteendet var för något. Ni som tycker att det är stört omöjligt att hitta en partner nu för tiden för era gamla taktiker inte fungerar behöver nog tänka till :rofl: det liggs inte mindre nu än förr, och folk lyckas utan att mannen släpar iväg kvinnan i håret till grottan:thinking:

8. L
    Medlem · Halland · 5 341 inlägg

lordi

Medlem
    Haha! Det sa en av cheferna på jobbet till mig, häromdagen, när vi avslutade ett telefonsamtal. Han brukar säga det till sin fru.
    Tyckte det var ganska roligt. Tur att jag inte är så lättkränkt :D

9. E
    Medlem · 5 656 inlägg
    Spara detta till löneförhandligen.

Sexuella trakasserier, utnyttjande av maktposition, olaga kontroll av sexuell identitet med mera med mera.

10. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 823 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Haha, då är jag inte ensam :)

• Laddar…
  11. L
    Medlem · Halland · 5 341 inlägg

lordi

Medlem
    Hmm, intressant.. :thinking: Får nog börja spela in mina samtal

• Laddar…
  12. U
    Medlem · 328 inlägg

Unikt namn

Medlem
    Det finns gott om appar där man kan swajpa både höger och vänster för att höja spänningen i vardagen. Det fina med apparna är ju dessutom att alla söker samma sak...

13. H
    Medlem · Sverige · 1 889 inlägg
    Det jag pratade om i inlägget du citerar är vanlig hederlig social interaktion i vardagen, i den fysiska verkligheten. Jag känner till att det finns appar om man mer aktivt är en sökare, inte vad jag avsåg alls och är en helt annan sak.

14. JustDoIt
    Husägare · Stockholmsområdet · 308 inlägg

JustDoIt

Husägare
    Det vore väl väldigt trist om flirtande var hänvisat endast till appar framöver. Någon samtyckeslag gällande att vara (smakfullt) flirtig i verkliga livet finns som tur är inte.

15. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 823 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Om man inte är smakfull i sitt flirtande får man stå ut med tjejerna som har tatuering i svanken :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.