Byggahus.se

Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 523 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 8 911 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Det var taskigt, om man ger komplimanger 2 ggr, blir man av med jobbet/licensen då?

3. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 237 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Sambon jobbar som optiker och får ibland förslag från kunder :) Det är iof det omvända där kunden raggar.

Ser inget problem om det sköts snyggt åt båda hållen?

4. P
    Husägare · 2 664 inlägg

Pin

Husägare
    Oroa dig inte Anders, både din sambo och jag sköter det snyggt ;):p:rofl:

5. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 8 237 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Haha, skönt höra :)

• Laddar…
  6. L
    Medlem · Norrbotten · 2 084 inlägg

Lutte

Medlem
    Den potentiella köparen verkade vara en lättkränkt typ, kan visserligen förstå att det kan finnas olämpligt att bli raggad på om man har partner och att det framgår tydligt! Men herregud anmälaren kan inte leva ett lätt liv!

7. P
    Husägare · 2 664 inlägg

Pin

Husägare
    Först måste man skriftligen anhålla och hos den andra parten att få flirta och göra sexuella närmanden. Först därefter kan man gå vidare. Problemet är att redan en sådan ansökan kan uppfattas kränkande. Blir moment 22.

I praktiken är det ett samspel mellan människor. Borde inte vara så svårt att närma sig någon på ett acceptabelt sätt, och även att avvisa någon vänligt men bestämt.

8. Niclas Gustafsson
    Medlem · 69 inlägg