5 190 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Lysrör till överskåp från Ikea
Ikea har ett nytt lysrör som verkar intressant. Nedersta hyllan i överskåpen ersätts av "paket" med 2 glashyllor, mellan glashyllorna finns ett inbyggt lysrör, man får belysning både mot bänkskivan och in i skåpet. Kan tyvärr inyte hitta den på IKEAS web ännu. Ser bra ut och är snyggt tänkt (man slipper listen under skåpet) men lysröret är endast 8W, räcker det ? Vad är det jämförbart med mot tex halogen ? Har sett en jämförelse någonstans men kan inte hitta den.
Mina skåp blir, 50, 60 samt 80 cm. De lär finnas till 40,60 och 80 skåp. Ev kan det vara större rör i 80 skåpet, som sagt så finns det ingen inf på nätet ännu. Så det verkar ju OK då, blir nog sådana. Har kollat igen och det verkar som om de bredare modellerna har 13w lysrör.
det blir varmt i skåpet, så det är ingen ide för livsmedel.passat skrev:
mysan > jag köpte några lysvik dosor att montera för ett par år sedan. dosorna var jättesnygga MEN de hade enorma, vita, fula anslutningsjack som stack rätt ut i sidan. verkar meningslöst med så snygga dosor när resultatet ändå blir fult. jag lämnade tillbaka dem.
Ja, jag menar luckor av trä eller annat mtrl. I vårt fall ska vi ha livsmedel i det aktuella skåpet och jag tror inte att det är så praktiskt med uppvärmd mat...
Vad gäller utstickande kontakter på bänkbeslysningen så får jag väl ta en koll på fredag...
Vad gäller utstickande kontakter på bänkbeslysningen så får jag väl ta en koll på fredag...
Klicka här för att svara