Byggahus.se

Lyfco Robotgräsklippare 1500m² - E1800 WiFi Hur gör man ?

  1. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Lyfco Robotgräsklippare 1500m² - E1800 WiFi
    Nu har jag installerat robotgräsklipparen enl.alla konstens regler.

    Det verkar som inte elektroniken fungerar riktigt ?

    Svårt att ställa in, det finns inte någon Linje inställning bla.

    Trycker att roboten ska gå Hem funkar inte heller regerar inte alls ?

    Försökt att koppla upp telefonen, men får ej kontakt med robotklipparen, finns det någon kod eller någon annan annslutnigs nummer som ska uppges ?

    Går det att uppdatera elektroniken ?

    Hur gör man då ?

    Tacksam för alla information jag kan få !

    Tack !
     
  2. E
    Medlem · Nivå 20
    Inget svar på dina frågor, men när jag läser vilka problem du har med en ny klippare och att den är levererad av Outl1 så ringer i alla fall mina varningsklockor. Detta företag och deras klippare är kända för dålig kvalitet på maskinerna och att vara svåra att ha med att göra när det blir problem.

    Jag hade försökt returnera klipparen och lagt några tusen mer på en klippare från de mer kända märkena.
    Då får du en klippare som håller över tid, som fungerar som det var tänkt och möjlighet till service och support från kunniga ÅF.
     
    • Laddar…
  3. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Håller helt med dom är väldigt dåliga på service haft storaproblem ?
    Skrivit til dom enl.nedan.

    Jag såg framemot att få en fin användbar robotgräsklippare men blev väldigt besviken ?

    Var vänliga skicka en ny robogräsklippare som stämmer med era annonseringar !

    Hälsn. Leif Rönngren



    Har ni lurat mig kartongen ser väl använd ut ?

    Öppnar kartongen så ligger den röda knappen lös i kartongen ?

    Sätter klippare på laddning efter ett litet tag lyser båda lamporna och den piper ?

    Går ej att få igång automatiken ?

    Klipparen ser väl använd ut se bild ej renjord ?

    Står att det ska vara 4,4 Ah men den är på 4 Ah ?

    Finns ej någon bruksanvisning ?

    Finns ej några tillbehör i kartongen ?

    Står att det ska finnas ???
    OBS !

    Jag vill ha en robotgräsklippare som fungerar utan något krångel !

    Se nedre annons som jag kopierat är det en ny robotgräsklippare med garanti och med alla tillbehör som behövs så man kan få gräset klippt ???

    I så fall vill jag få köpa den och lämna tillbaka den här misslyckade köpet ?

    I så fall kan du få en mycket missnöjd kund Till en Nöjd kund ?
    Till ansvarig chef Outl1

    Kan du ring upp mig 0705546358

    Behandlar ni alla er kunder på det här viset ?

    När jag talade med er service sa hon att varan var servad och som ny med alla tillbehör ?

    Jag vill att ni gör ett återköp !

    År det ett fynd ???

    Ni lurar mig att köpa ett fynd en trasig robotgräsklippare med inga tillbehör !

    Det kan väl inte vara ett fynd !

    Ska jag Polisanmäla er ???

    Ska jag gå till tidningen och dom får skiva vilka skojare ni är ?

    Ska jag gå ut på internet och tala om att ni säljer trasiga varor utan tillbehör ?

    Nu får ni skärpa er !

    Jag vill ansvarig chef Outl1 tar kontakt med mig !
     
  4. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Thomas Carlsson





    13 juni 2017


    1


    Kan tyvärr inte skriva någon recension då appen inte går att starta alls i telefon med Android 7.0. Verkar inte vara testad tillräckligt. Har nu provat ver. 5.2.4 och appen startar i telefonen utan problem. Först kunde den inte logga in på klipparen utan stod bara och sökte i flera timmar. Jag provade då att nollställa (initial) klipparen manuellt på displayen. Fungerade inte då heller, så jag nollställde ytterligare en gång och då fick den kontakt och alla inställningar i klipparen lästes då in i appen direkt. Sedan är det enkelt att ändra div. inställningar och trycka på knappen "Skicka" uppe i högra hörnet. Fjärrkontrolldelen funkar också utan anmärkning. Så därför ändrar jag till 4 stjärnor då appen fungerar som tänkt när man väl fått igång den. Tilläggas kan att min klippare är från 2015, en av dom första med Wi-Fi. Så tack Joakim & Co för att ni fått det att fungera även med nya telefoner!

    Arc E-commerce AB12 juni 2017
    Detta var tyvärr en bugg i versionen från i förra veckan som nu är åtgärdad. Vi ber om ursäkt. Vänligen uppdatera, och prova igen.
     
  5. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Tack för ditt mail.
    Det går inte att skicka hem klipparen när den är i ett program och klipper. Utan då måste du stoppa klipparen på stoppknappen och sedan starta den igen och sedan skicka hem den.
    Vänligen,
    Outl1.se
    Madeleine
    Webshop: http://outl1.se
    Har provat det också men det fungerar ej ?
     
  6. G
    Medlem Nivå 1
    Hej Hur installerer man lyfco E1800 wifi till telefon? Problem även att få klipparen att starta efter att på knappen är tillslagen på klipparen och startat på laddstationen.??
    Är samma problem fortfarande som jag läste om från okt 2018.
     
  7. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Ja ! Hur installerer man lyfco E1800 wifi till telefon?
     
  8. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Hej igen !

    Jag har nu tagit ut robotgräsklipparen och provkört den gick c . a 30 minuter sedan står det att det är kabelbrott återställer sedan går dem c a 30 minuter igen sen samma fel .Laddar den laddstationen sätter igång den går till nedgrävd tråd där snurrar den runt flera varv och lägger av det står kabelbrott ? Mätt upp trådslingan och den är hel .

    Vad gör jag ???
     
  9. M
    Medlem Nivå 1
    Testa att höja strömmen i slingan.
     
  10. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Tack ! Jag ska prova .
     
  11. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Hej igen !

    Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

    Nu har jag talat med eran försäljning också !

    Jag har cattat med er ?

    Jag skickar E mail ?

    Varför svarar ni inte på E mail ?

    Varför bryr ni inte om era kunder ?

    Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

    Finns det någon som har något ansvar ?

    Eller ?????

    Missnöjd kund som känner sig lurad !

    Hälsn.Leif

    Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
    Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !

    Den 2019-08-26 kl. 11:52, skrev 0240.16358@telia.com:


    Väntar på svar !

    Jag har packat ner robotgräsklippare i kartong vill att ni kollar upp den så den blir att fungera.

    Skicka en fraktsedel

    Hälsn.Leif





    Hej igen !

    Man kan väl begära att den ska fungerar fast den är begagnad ?

    När jag köpte den blev jag lovade att den ska fungera som en ny men att det kan varar något skönhetsfel !

    Men har inte fungerat på hela tiden ???

    Jag har klippt med min vanliga gräsklippare hela sommaren !

    Men nu gick den sönder !

    Så jag tänkte att jag ska ge robotgräsklipparen ett nytt försök !

    Jag nollställde den och gjorde en ny installation men jag får ingen ordning på den ?

    Är förtvivlad har köpt en begagnad robotgräsklippare som ni lovade att den ska fungera som en ny ?

    Men har inte fungerat på hela tiden ???

    Vad gör vi ???

    SNÄLLA Kan jag inte få byta in den här robotklipparen mot en ny och betala mellan skillnad ???

    Vänl.hälsn. Leif Rönngren 0705546358



    Den 2019-07-17 kl. 09:40, skrev outl1.se kundtjänst:
    Hej Leif!

    Jag beklagar de fel ni upplever med er klippare.
    Men dessvärre kan vi inte ta tillbaka den eller betala tillbaka några pengar då ni köpt ett demoex.
    Jag hjälper er mer än gärna att få igång den här ifrån.

    Återkom gärna till mig om hur ni önskar gå vidare med detta.

    Vänligen,
    Outl1.se
    Kajsa
    Webshop: http://outl1.se
    Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se


    01/07 2019 13:40 - 0240.16358@telia.com skrev:
    Hej igen !

    Jag har nu tagit ut robotgräsklipparen och provkört den gick c . a 30 minuter sedan står det att det är kabelbrott återställer sedan går dem c a 30 minuter igen sen samma fel .Laddar den laddstationen sätter igång den går till nedgrävd tråd där snurrar den runt flera varv och lägger av det står kabelbrott ? Mätt upp trådslingan och den är hel .

    Vad gör jag ???

    Den här robotklippare jag köpt av er fungerar ej !

    Det var väl lika för den föregående ägaren ?

    Det var väl därför ni fick tillbaka robotgräsklipparen .

    Jag vill att ni skickar en ny robotgräsklippare till mig

    Eller betalar tillbaka pengarna

    Hälsn.Leif Rönngren mobiltelefon 0705546358









    Den 2018-10-25 kl. 14:26, skrev outl1.se kundtjänst:
    Hej!

    Tack för ditt mail.
    Ja de går alldeles utmärkt

    Vänligen,
    Outl1.se
    Madeleine
    Webshop: http://outl1.se
    Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se


    25/10 2018 14:10 - 0240.16358@telia.com skrev:
    Hej igen !

    Tråkit att vi inte kunde göra ett byte ?

    Jag har ställt in maskinen i garage !

    Får fortsätta i vår och trimma in maskinen .

    Det står att man ska underhållsladda batteri under vintern kan man koppla en tråd mellan röd och svart där man kopplar in slingan när man laddar ???

    Vänl.hälsn.Leif
     
  12. leiftintin
    Medlem Nivå 1
    Hej igen !

    Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

    Nu har jag talat med eran försäljning också !

    Jag har cattat med er ?

    Jag skickar E mail ?

    Varför svarar ni inte på E mail ?

    Varför bryr ni inte om era kunder ?

    Varför vill ni inte hjälpa mig att få robotgräsklipparen att fungera ???

    Finns det någon som har något ansvar ?

    Eller ?????

    Missnöjd kund som känner sig lurad !

    Hälsn.Leif

    Den 2019-09-03 kl. 18:49, skrev 0240.16358@telia.com:
    Väntar fortfarande på svar och fraktsedel !

    Den 2019-08-26 kl. 11:52, skrev 0240.16358@telia.com:


    Väntar på svar !

    Jag har packat ner robotgräsklippare i kartong vill att ni kollar upp den så den blir att fungera.

    Skicka en fraktsedel

    Hälsn.Leif





    Hej igen !

    Man kan väl begära att den ska fungerar fast den är begagnad ?

    När jag köpte den blev jag lovade att den ska fungera som en ny men att det kan varar något skönhetsfel !

    Men har inte fungerat på hela tiden ???

    Jag har klippt med min vanliga gräsklippare hela sommaren !

    Men nu gick den sönder !

    Så jag tänkte att jag ska ge robotgräsklipparen ett nytt försök !

    Jag nollställde den och gjorde en ny installation men jag får ingen ordning på den ?

    Är förtvivlad har köpt en begagnad robotgräsklippare som ni lovade att den ska fungera som en ny ?

    Men har inte fungerat på hela tiden ???

    Vad gör vi ???

    SNÄLLA Kan jag inte få byta in den här robotklipparen mot en ny och betala mellan skillnad ???

    Vänl.hälsn. Leif Rönngren 0705546358



    Den 2019-07-17 kl. 09:40, skrev outl1.se kundtjänst:
    Hej Leif!

    Jag beklagar de fel ni upplever med er klippare.
    Men dessvärre kan vi inte ta tillbaka den eller betala tillbaka några pengar då ni köpt ett demoex.
    Jag hjälper er mer än gärna att få igång den här ifrån.

    Återkom gärna till mig om hur ni önskar gå vidare med detta.

    Vänligen,
    Outl1.se
    Kajsa
    Webshop: http://outl1.se
    Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se


    01/07 2019 13:40 - 0240.16358@telia.com skrev:
    Hej igen !

    Jag har nu tagit ut robotgräsklipparen och provkört den gick c . a 30 minuter sedan står det att det är kabelbrott återställer sedan går dem c a 30 minuter igen sen samma fel .Laddar den laddstationen sätter igång den går till nedgrävd tråd där snurrar den runt flera varv och lägger av det står kabelbrott ? Mätt upp trådslingan och den är hel .

    Vad gör jag ???

    Den här robotklippare jag köpt av er fungerar ej !

    Det var väl lika för den föregående ägaren ?

    Det var väl därför ni fick tillbaka robotgräsklipparen .

    Jag vill att ni skickar en ny robotgräsklippare till mig

    Eller betalar tillbaka pengarna

    Hälsn.Leif Rönngren mobiltelefon 0705546358









    Den 2018-10-25 kl. 14:26, skrev outl1.se kundtjänst:
    Hej!

    Tack för ditt mail.
    Ja de går alldeles utmärkt

    Vänligen,
    Outl1.se
    Madeleine
    Webshop: http://outl1.se
    Gilla oss på Facebook för unika specialerbjudanden http://facebook.com/outl1.se


    25/10 2018 14:10 - 0240.16358@telia.com skrev:
    Hej igen !

    Tråkit att vi inte kunde göra ett byte ?

    Jag har ställt in maskinen i garage !

    Får fortsätta i vår och trimma in maskinen .

    Det står att man ska underhållsladda batteri under vintern kan man koppla en tråd mellan röd och svart där man kopplar in slingan när man laddar ???

    Vänl.hälsn.Leif
     
  13. E
    Medlem · Nivå 20
    Kanske dags att inse att Outl1 inte har kunden i fokus.
    Köp en annan klippare nästa säsong, då från ett vettig firma.
     
  14. G
    Medlem · Nivå 7
    Anmäl till ARN så långt du kan och köp en Gardena eller Husqvarna till nästa sommar.
     
  15. leiftintin
    Medlem Nivå 1