Tänkte kolla med er här på forumet om de finns någon som har erfarenhet av denna luft vatten panna sen tidigare, har tänkt köpa en sådan här och koppla till min gamla ctc 265b panna.
Är de en bra kombination eller rent av katastrof? Mvh
Är de en bra kombination eller rent av katastrof? Mvh
Dåligt bygge
Risk för att kylsystemen vibrerar sönder kinom några månader
4kg gas-jättedyrt
Tveksamma garanti åtaganden.
Egentligen bara billigt Kina sk@@.
Risk för att kylsystemen vibrerar sönder kinom några månader
4kg gas-jättedyrt
Tveksamma garanti åtaganden.
Egentligen bara billigt Kina sk@@.
Jag köpte en pf030 av Polarheat slutet iJan i år, VP, gick knappt ett dygn innan den slutade att ge värme. VP,n byttes av lev och den nya funkade MEN den levererade betydligt sämre effekt och COP än utlovat. Polarheat lovade 12kW vid A7-30/35. COP 4,8. Min mätning visade ca 7,3kW COP 2,9. VP,n reklamerades men Polarheat vägrar acceptera reklamationer ( den är ju godkänd i Kina av tillverkaren). Polarheat verkar inte riktigt förstå prestanda mätning.
Lyfco lovar ju 5,08 i COP! !! Om man inte mäter VP,ns prestanda vilket få verkar göra är det stor risk att att man har en VP som presterar mycket sämre än vad säljaren lovat.
Lyfco lovar ju 5,08 i COP! !! Om man inte mäter VP,ns prestanda vilket få verkar göra är det stor risk att att man har en VP som presterar mycket sämre än vad säljaren lovat.
Tack för ett bra svar, har lusläst nätet om denna panna och de finns inte mycket att gå på, men allt man hittat har varit negativt så håller mig långt ifrån detta märke, får bli en Nibe eller Daikin istället.
det finns ju mitsubishi, panasonic och inte minst Fujitsu som starka kandidater
Ska ha de i åtanke tack 
Läst dina inlägg på flera sidor, vi köpte hus i mars med samma vp som du hade, Lyfcos PF030, nu när vintern är här har vi insett att förra ägaren måste kört mer elpatron än vp.. 1+ ute och den orkar inte prestera 1 grad över 40, vid 2- var den nere på 38, då fick jag damma av pelletspannan som fans och jag som tur var hade förberett och gjort redo då jag fattat att lyfco verkar vara mer av en poolvärmareA Anders.Lassesson skrev:Jag köpte en pf030 av Polarheat slutet iJan i år, VP, gick knappt ett dygn innan den slutade att ge värme. VP,n byttes av lev och den nya funkade MEN den levererade betydligt sämre effekt och COP än utlovat. Polarheat lovade 12kW vid A7-30/35. COP 4,8. Min mätning visade ca 7,3kW COP 2,9. VP,n reklamerades men Polarheat vägrar acceptera reklamationer ( den är ju godkänd i Kina av tillverkaren). Polarheat verkar inte riktigt förstå prestanda mätning.
Tyvärr verkar det som att dessa VP i vårt fall levererar betydligt sämre än vad leverantörerna utlovar. Jag var i kontakt med energimyndigheten som skulle fundera på om de ev kunde tänka sig att kolla upp prestanda och ev ta tag i problemet. Jag hörde inget mer från myndigheten. Var också I kontakt med konsumentverket iom att min leverantör påstod på hemsidan att VP,n hade "Extra power" hände inget där heller, han kunde glatt fortsätta sälja VP med extra power trots ARN,s beslut att min VP kraftigt underpresterade.A Alexander Nyman skrev:Läst dina inlägg på flera sidor, vi köpte hus i mars med samma vp som du hade, Lyfcos PF030, nu när vintern är här har vi insett att förra ägaren måste kört mer elpatron än vp.. 1+ ute och den orkar inte prestera 1 grad över 40, vid 2- var den nere på 38, då fick jag damma av pelletspannan som fans och jag som tur var hade förberett och gjort redo då jag fattat att lyfco verkar vara mer av en poolvärmare
Min uppfattning är att fler borde kolla upp att VP levererar åtminstone i närheten av vad leverantörerna lovar. Min leverantör kunde inte förstå problemet iom att jag hade elpatron behövde jag ju inte frysa.
Lyfco är något som inte borde få finnas i EU
Ja helt sjukt va dålig, denna har dom kopplat till en ackumulatortank, så den jobbar som fan för att hålla värmen i den tanken men som sagt den fixar inte ens 40 grader vid 1+ ute. Hade köpt en pall pellets som nöd värme men de går upp för mig mer och mer att de kommer få bli en hel del pellets eller elpatron denna vinter.. lika dyrt i princip. Funderar på att ringa rörmokaren och be honom koppla bort tanken åtminstone, kanske pumpen jobbar någon grad bättre då.A Anders.Lassesson skrev:Tyvärr verkar det som att dessa VP i vårt fall levererar betydligt sämre än vad leverantörerna utlovar. Jag var i kontakt med energimyndigheten som skulle fundera på om de ev kunde tänka sig att kolla upp prestanda och ev ta tag i problemet. Jag hörde inget mer från myndigheten. Var också I kontakt med konsumentverket iom att min leverantör påstod på hemsidan att VP,n hade "Extra power" hände inget där heller, han kunde glatt fortsätta sälja VP med extra power trots ARN,s beslut att min VP kraftigt underpresterade.
Min uppfattning är att fler borde kolla upp att VP levererar åtminstone i närheten av vad leverantörerna lovar. Min leverantör kunde inte förstå problemet iom att jag hade elpatron behövde jag ju inte frysa.
Förra ägaren hade köpt denna på out1, de säljer inte den längre så är väl ingen idé för oss att bråka något om det med dom
Jag tror att det blir en mycket marginell skillnad om ackumulatortanken kopplas bort. Levererar inte VP tillräckligt med effekt så krävs det tillskottsvärme. Kan det vara brist på gas? Vad visar manometrarna för tryck? Har för mig de skulle peka på mellan kl 9 och 10 när yttertemperaturen är över 0 och VP,n stannat.A Alexander Nyman skrev:Ja helt sjukt va dålig, denna har dom kopplat till en ackumulatortank, så den jobbar som fan för att hålla värmen i den tanken men som sagt den fixar inte ens 40 grader vid 1+ ute. Hade köpt en pall pellets som nöd värme men de går upp för mig mer och mer att de kommer få bli en hel del pellets eller elpatron denna vinter.. lika dyrt i princip. Funderar på att ringa rörmokaren och be honom koppla bort tanken åtminstone, kanske pumpen jobbar någon grad bättre då.
Förra ägaren hade köpt denna på out1, de säljer inte den längre så är väl ingen idé för oss att bråka något om det med dom
Outlet1 gör säkert inget åt situationen. Jag frågade Outlet1 när jag var igång med min reklamation tiĺl Polarheat om de hade testat prestanda eller om de hade någon uppfattning om hur väl VP,n uppfyllde utlovad prestanda. Fick svar typ, inte testat, vet inte.
Jag förstår att företag vill tjäna pengar
A Anders.Lassesson skrev:Jag tror att det blir en mycket marginell skillnad om ackumulatortanken kopplas bort. Levererar inte VP tillräckligt med effekt så krävs det tillskottsvärme. Kan det vara brist på gas? Vad visar manometrarna för tryck? Har för mig de skulle peka på mellan kl 9 och 10 när yttertemperaturen är över 0 och VP,n stannat.
Outlet1 gör säkert inget åt situationen. Jag frågade Outlet1 när jag var igång med min reklamation tiĺl Polarheat om de hade testat prestanda eller om de hade någon uppfattning om hur väl VP,n uppfyllde utlovad prestanda. Fick svar typ, inte testat, vet inte.
Jag förstår att företag vill tjäna pengar men det borde inte vara OK att sälja värmepumpar som levererar väsentligt sämre än vad leverantörerna lovar.
Sant kanske helt enkelt inte orkar mera, vill ändå ta bort tanken då även pellets pannan jobbar betydligt mer än vad den behöver, finns ingen laddomat eller så, en dum tank med en cirkpump, kör jag pellets så har jag 55 grader ut till tanken från pannan och 43 tillbaka till pannan från tanken, blir en väldig avkylning.A Anders.Lassesson skrev:Jag tror att det blir en mycket marginell skillnad om ackumulatortanken kopplas bort. Levererar inte VP tillräckligt med effekt så krävs det tillskottsvärme. Kan det vara brist på gas? Vad visar manometrarna för tryck? Har för mig de skulle peka på mellan kl 9 och 10 när yttertemperaturen är över 0 och VP,n stannat.
Jag förstår att företag vill tjäna pengar
Förra ägaren menar att jag kommer döda vp om jag fimpar tanken då den bara får jobba mot de 200l som är inbyggt i nibe city pannan, men jag vet inte om det kan bli sämre

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder