Byggahus.se
Är det någon som vet det riktiga namnet på ett slags lusthus utan glas och trä, helt i smide eller något liknande och var man kan köpa ett sådant??

::)Tack, Ulle-Bella

Är det någon slags pergola du är ute efter kanske? Jag tror jag vet vad du menar och tror att det heter så (pergola). Såg en vacker sådan med klängrosor intill Kina trädgården i somras.

Ojojoj, det var tjusiga grejer. Den jag menar påminner om dessa men är helt i smide och mycket enklare...

Fler tips??

Mvh Ulle-Bella ;D

Tipset jag skulle ge är att rita en paviljong själv, och helt anpassa den efter övrig bebyggelse.

Varför vill du, förresten, ha den just i smidesjärn?

Jag såg en sådan, "klädd" med klätterväxter. Skulle passa perfekt med den luftiga, snirkliga designen...

;)

Okey...

Men hur ser ditt hus ut? Och din trädgård? Och grannskapet? En sådan där smidesgrej passar som bäst intill putsade eller teglade gamla patriciervillor eller dylikt.

Hey!
Hornbach har en enkel variant som är rätt "söt".  

Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med en smed som tillverkar efter dina önskemål. Det behöver inte bli så mkt dyrare och så får du det exakt som du vill ha det.

Var bor du ngnstans? Jag vet en duktig smed i göteborgstrakten.

Titta på denna länk, om det är sådana du menar. Finns i smide under rubriken paviljonger. Jag tycker att dom är jättefina.

http://www.gardenaquatica.com/

Lena

Tjena, ett lusthus i rent smide finns på Förmedlignscentralen i Tyringe .
De kostar bara 3000 :- och är hur snyggt som helst,

Det var precis ett sånt jag menade! Tackar

Finns det någon bild på detta lusthus? På hemsidan alltså. Jag hittar inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.