1 564 läst · 20 svar
2k läst
20 svar
Lurad på älvsby mark-avtal
Nu har jag fått räkningen från på vår markentreprenad.Strixx skrev:
Det slutade på 51,000:- ... (Vi sparade alltså 330,000:- gämfört mot säljarens entreprenad)... ;D
För dessa pengar fick vi allt som behövs göras enligt Älvbyhus anvisningar i deras pärm, 5 x 25 meter uppfart, och schaktning till 60kvm garaget. Vi fick även 6 stora stubbar uppgrävda.
Ja då, allt ingick... Precis allt. Material och arbete.
Jag kopierade alla papper i Älvsbyhuspärmen och lämnade över till grävaren, så fixade dom resten. Sen fick jag även 6 stora stubbar, uppfarten och schaktning av garage för det priset. Det ingår även den makadam som Älvsbyhus egna grundgrävare behövde för att montera grunden.
El&Tele service ingick som var ca 30 meter, och VA som blev ca 15-20meter.
Så för bara det som står i Älvsbyhuspärmen hade det väl kostat typ 30,000:-.
Allt är på kvitto, inget svart, eller annat fuffens. Vi har inte gjort något själva.
Jag kopierade alla papper i Älvsbyhuspärmen och lämnade över till grävaren, så fixade dom resten. Sen fick jag även 6 stora stubbar, uppfarten och schaktning av garage för det priset. Det ingår även den makadam som Älvsbyhus egna grundgrävare behövde för att montera grunden.
El&Tele service ingick som var ca 30 meter, och VA som blev ca 15-20meter.
Så för bara det som står i Älvsbyhuspärmen hade det väl kostat typ 30,000:-.
Allt är på kvitto, inget svart, eller annat fuffens. Vi har inte gjort något själva.
Stort grattis, Strixx!
Vi är grymt avundsjuka.
/Ulle-Bella :'(
Vi är grymt avundsjuka.
/Ulle-Bella :'(