Byggahus.se
Det är ju inte 90k för bara arbetet. Inte för oss i alla fall.

Mer än halva kostnaden är ju material. 25x5 väg/uppfart med 30cm brälager, vatten/avlopp/dagvatten-rör, 30m el+tele+kabeltvrör, mm. mm.

Strixx skrev:
Det är ju inte 90k för bara arbetet. Inte för oss i alla fall.

Mer än halva kostnaden är ju material. 25x5 väg/uppfart med 30cm brälager, vatten/avlopp/dagvatten-rör, 30m el+tele+kabeltvrör, mm. mm.
Samma för oss.

Strixx skrev:
Jag lovar återkomma om en månad med vad det slutade på i verkligheten.
Nu har jag fått räkningen från på vår markentreprenad.

Det slutade på 51,000:- ... (Vi sparade alltså 330,000:- gämfört mot säljarens entreprenad)... ;D

För dessa pengar fick vi allt som behövs göras enligt Älvbyhus anvisningar i deras pärm, 5 x 25 meter uppfart, och schaktning till 60kvm garaget. Vi fick även 6 stora stubbar uppgrävda.

Strixx: Jag får gratulera till det låga priset, det låter fantastiskt billigt! Ingick verkligen allt då, ex. servisingrävning (inkluderat material), dränering, återfyllning av grund. montering av raskydd etc?

Ja då, allt ingick... Precis allt. Material och arbete.

Jag kopierade alla papper i Älvsbyhuspärmen och lämnade över till grävaren, så fixade dom resten. Sen fick jag även 6 stora stubbar, uppfarten och schaktning av garage för det priset. Det ingår även den makadam som Älvsbyhus egna grundgrävare behövde för att montera grunden.
El&Tele service ingick som var ca 30 meter, och VA som blev ca 15-20meter.

Så för bara det som står i Älvsbyhuspärmen hade det väl kostat typ 30,000:-.

Allt är på kvitto, inget svart, eller annat fuffens. Vi har inte gjort något själva.

Stort grattis, Strixx!
Vi är grymt avundsjuka.

/Ulle-Bella :'(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.