Hej,
Jag har tagit över ett café och ska renovera lite inför ny-öppning. Jag har låtit en plattsättare kakla över det förra kaklet, 32m2, med fint resultat. Jag fick dock en smärre hjärninfarkt när jag fick timmarna för jobbet, 160h!!! Det är såklart många vinklar men vad tusan. Nu känner jag mig riksblåst... Nu behöver jag hjälp av er att göra en grov bedömning hur länge ni tror att det kan ta att kakla dessa väggar?
Tack vänner!
Jag har tagit över ett café och ska renovera lite inför ny-öppning. Jag har låtit en plattsättare kakla över det förra kaklet, 32m2, med fint resultat. Jag fick dock en smärre hjärninfarkt när jag fick timmarna för jobbet, 160h!!! Det är såklart många vinklar men vad tusan. Nu känner jag mig riksblåst... Nu behöver jag hjälp av er att göra en grov bedömning hur länge ni tror att det kan ta att kakla dessa väggar?
Tack vänner!
Medlem
· Västernorrland
· 11 412 inlägg
Ingen fråga om priset innan alls då eller?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 123 inlägg
Jag tycker inte det är så långt, är de 2 gubbar som jobbar 2 veckor så har du dina 160 timmar.
Blir väl ca 90 000 kr i arbetstid plus material(?) och är du nöjd med resultatet och dessutom betalar med bruttointäkt från din firma så är det väl inte så farligt.
Blir väl ca 90 000 kr i arbetstid plus material(?) och är du nöjd med resultatet och dessutom betalar med bruttointäkt från din firma så är det väl inte så farligt.
Hur lång tid tycker du att det borde ha tagit?
Fanns allt material på plats eller behövde dom hämta ut grejer? Lätt att ta sig fram i utrymmet? Ser ut som att det är prylar överallt. 32m2 får man upp på en dag om du är ruttad. Men inte om det ser ut som det gör på bilderna.
Fanns allt material på plats eller behövde dom hämta ut grejer? Lätt att ta sig fram i utrymmet? Ser ut som att det är prylar överallt. 32m2 får man upp på en dag om du är ruttad. Men inte om det ser ut som det gör på bilderna.
Är väggytan 32m2 eller är det ytan på den delen av lokalen som har nytt kakel?
U Uffe A skrev:Hur lång tid tog det?
Vem flyttade undan så att de kinde börja jobba?
160 timmar för det tycker du är rimligtI InsidersUnited skrev:
Jag vill också påstå att väggytan är mer än 32m², ganska mycket mer.
Samt mycket hörn och vinklar och knixande.
Samt mycket hörn och vinklar och knixande.
Nu kan jag inget om detta men tycker väl inte 2 veckor för 2 personer verkar speciellt anmärkningsvärt. Är ju massa urtag och annat att anpassa för. Dessutom inte särskilt välordnat runtomkring för att kunna jobba smidigt.J joba91 skrev:Hej,
Tack vänner!
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 165 inlägg
32 kvm? Jo tjena 😂
TS köpte materialet så denne borde veta om det är 32m2 eller inte, så om vi förutsätter att det stämmer så skulle jag kunna tänka mig att det tog 2 veckor att få till det ... för en person. Jag är förstås ingen plattsättare så det är bara en lekmannamässig estimering. Jag skulle också ha reagerat på 160 timmar. Antar att det var på löpande räkning och utan någon offert?