Byggahus.se

Lungströmska Villan

1. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
  2. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    • Laddar…
  3. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
  4. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
  5. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    • Laddar…
  6. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    • Laddar…
  7. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
  8. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
  9. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    Glömde skriva det att på måndag så är jag där på heltid med min svärfar som är snickare iaf runt 4 veckor få se hur mycket som hinns med då

10. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    • Laddar…
  11. F
    Medlem Nivå 4
    Jäklar vilken fart i bygget! :strong:
    Om du har möjlighet så får du gärna utveckla vad du drog för el i plattan. Dvs drar du till uttag i väggar eller hur funkar det? Det ser ut som att du dragit till vissa knutpunkter? Skulle gärna ta lite tips på saker att tänka på, eller moment som sparar tid. :)

12. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    Jag har i princip dragit el till hela köket, klädvården och nån matning till vu och data och ljud till ett hörn i vardagsrummet. Även matningen från fasadmätarskåp till centralen.

Har gått upp där det finns annat som kommer upp just för att det inte skulle vara ivägen allt för mycket för gjutaren, iom elrör är enkla att flytta jämfört med vattenrör.
    För då kan gjutaren lättare gå på och glätta, för om jag stoppat upp elrör lite här och där så skulle det nog inte bli så jämt

• Laddar…
  13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Normalt är elen som ska in i byggnaden och eventuellt ut till stolpar eller komplementbyggnader. Bygger man nytt brukar man dra all el i bjälklaget. Ska man ha en golvbox får man planera in det, annars löser sig det mesta i glesen

• Laddar…
  14. F
    Medlem Nivå 4
    Tack för svar. Finns nog ingen tid för oss att spara här då. :)

15. Hojte
    Nybyggare · Nivå 8
    Oftast så är det ingen större vinning att göra detta på villor, men iom jag är själv elektriker så tjänar jag mycket tid på det iom jag inte hade så mycket att göra just då innan gjutning ;)

• Laddar…