Byggahus.se

Lundskakelvaruhus / Lundskakeltjänst. Badrumsrenovering. Erfarenheter?

1. F
    Medlem · 23 inlägg
    Tänkte höra om någon på forumet har någon erfarenhet eller har hört något om denna firma?

Jag har tänkt renovera badrummet och har fått en offert från bland annat denna firma. De har kommit med det lägsta anbudet men känner mig osäker om det är värt eventuellt strul för några tusenlappar mindre.

De har lite blandade omdömen på Reco.se. Inga omdömen efter 2016 vilket verkar lite märkligt.
    https://www.reco.se/lunds-kakeltjanst-lund-kalkstensvagen-33

Knappt några omdömen på Google eller Facebook heller.

Någon med erfarenheter att dela?

2. K
    Medlem · Stockholm · 1 839 inlägg
    Lunds Kakeltjänst AB har redovisat 0kr i omsättning 2016, 2017 och 2018.. 2019 års uppgifter är inte inkomna.

Lunds kakelvaruhus försäljning AB har årligen omsatt cirka 18 MSEK senaste 3 åren.
    Frågan är om dom tar tjänsterna via detta bolag också eller om det enbart är försäljningen?

Kolla med ARN och Skatteverket om dom har några anmärkningar etc.
    Annars be om att få några referenser som du kan kontakta och prata med.

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 7 260 inlägg
    Vi anlitade dem för vår badrumsrenovering och jag kan inte rekommendera dem. Vi har bakfall i badrummet "men det skulle kosta orimligt mycket att åtgärda" så vi fick en struntsumma i prisavdrag. När det blev diskussion om antalet arbetade timmar och jag ville se en specifikation på vilka som varit här och när så kunde de inte visa upp det. Vi betalade då för det antal timmar som vi noterat att de varit här. Då stämde de oss. Min uppfattning är att det är en oärlig firma som kör med olika trick för att lura sig till överdebitering. De har heller ingen ordning, det var kaos.

4. M
    Medlem · 3 inlägg

Malena12

Medlem
    Hej! Vi renoverade vår tvättstuga och tog in offert bl.a. från Lunds Kakelvaruhus. Vi valde att inte anlita dem då offerten var klart dyrare än den lilla firman som vi anlitade (och är väldigt nöjda med). Däremot köpte vi kakel och kliniker från Lunds Kakelvaeuhus och nöjde med det.

5. F
    Medlem · 23 inlägg
    Oj! Nej det låter ju onekligen inte som någon rolig upplevelse ni haft med dom...Hur gick det med stämningen?

6. F
    Medlem · 23 inlägg
    Vilken liten firma var det ni anlitade?

7. M
    Medlem · 3 inlägg

Malena12

Medlem
    Löddes Kakeltjänst

8. Marlen Eskilsson
    Det blev förlikning. Vi var så trötta på det så vi gav upp.

9. Marlen Eskilsson
    I din offert, var det en stor bunt papper späckad med utstuderat jätteliten text?

10. J
    Renoverare · Skåne · 3 610 inlägg
    @FMJ var I Skåne land bor du?

11. F
    Medlem · 23 inlägg
    Blir definitivt inte att anlita dom iaf.

Det var en 7-8 sidor totalt, de första med uppradande av allt som kan tänkas göras i ett badrum och sedan ikryssat på de saker som var aktuella att göra med prissummering.

Sedan också ett antal sidor med förtydligande/info om diverse. Mycket liten text på allt.

12. F
    Medlem · 23 inlägg
    Sydvästra

13. J
    Okej!

Jag använde Ryko plattsättning, väldigt nöjd med deras arbete.

De utgår ifrån häljarp/landskrona.

14. F
    Medlem · 23 inlägg
    Mailade faktiskt dem men har ej fått svar. Blev nästan osäker på om de fortfarande är aktiva när jag googlade runt...

15. J
    Aktiva är de då alltid, har mött ägaren i sin bil ett par ggr den senaste månaden :) men det är ju semestertider så saker kan ju alltid dröja lite :sweat:

Men som sagt, väldigt nöjd med deras arbete. Vettiga i pris, höll tidsramen och gjorde ett riktigt bra jobb :D tog in 11(!) offerter innan jag beslutade mig :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.