Hej, nu behöver jag desperat lite tips. Jag färdigställde våran matkällare i våras (ett litet hörnrum i källaren) putsade betong & lecaväggar, betonggolv/klinker, golvbrunn, silikatfärg på väggarna, ingen ventilation.
Det har funkat kanonbra tills för några veckor sedan då det började lukta lite unket (åt ruttet-hållet) :-( och sen har det bara blivit värre så nu luktar det döäckligt i matkällaren. Vi har tagit bort allt utom hyllorna och sånt som inte kan reagera med fukt (typ läsk, kaffepaket, tetraförpackningar o dyl.) och vi har nu dörren öppen. Nu ”luktar det bara” men man känner lukten i hela källaren. Vi har kollat att det inte finns nån död råtta eller råttbajs i rummet.
Nu kommer det lilla MEN…..
Taket målade jag tunt med en slatt vanlig inomhus takfärg och den hade börjat bli gammal så den luktade lite dy/ruttet… jag vet, snålheten bedrar visheten
Det konstiga är det inte har luktat något under hela sommaren och fram till nu och jag bättrade dotterns tak i samma veva och det luktar inte.
Vad tror ni, är det färgen som luktar? Skall jag måla över med spärrfärg(Bin) eller vad kan det vara? Förslag mottages tacksamt!!
/K.

• Gilla
multix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.