Byggahus.se

Lugn prisutveckling på bostäder

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Samtidigt som inte bara en utan två kollegor inte får sina hus/radhus sålda på grund av få budgivare. De har bara fått bud på sånna nivåer att de kommer göra ordentlig förlust.
    Detta gäller Åkersberga och Väsby

Anekdotiskt. Visst. Men bostadsmarknaden är minst av allt stabil utan det är köparens marknad.

• Laddar…
  3. Appendix
    Husägare · Nivå 11
  4. J
    Medlem Nivå 3
    Länken handlar om bostadsrätter.
    Artikeln här handlar om fastigheter.
    Stockholm skiljer sig i övrigt mycket från andra håll i Sverige.
    Göteborg och orter runt Gbg går hyfsat stabilt, i synnerhet för fastigheter.

5. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Dock innehåller länken en del diskussioner om hur fakta kring bostadspriser ska tolkas.
    De räknas alltså ut för att man ska undvika att visa nedgångar.

Eller läste du inte hela

Cornucopia tas in av bostadsutvecklare och fastighetsägare för att föreläsa för event. Just för att han anses vara rätt påläst och saklig.

Jag ville bara skapa lite perspektiv då man på denna sida gärna publicerar pressklipp om ökande priser då marknaden inte mår bra alls nu.

6. J
    Medlem Nivå 3
    Jag är läsare av Wilderängs blogg sedan många år. Den är bra.
    Liksom hans böcker. Läst dem?

Perspektiv skapas inte genom att blanda och ge fakta.
    Handlar det om fastigheter ska det handla om det. Fastigheter i låt säga Östra Göteborg, har föga, eller inget alls, med BRFer i Stockholm att göra.
    Det är snarare att vilseleda.

Stockholms brf-marknad lever sitt egna liv kan jag tala om. Det finns en viss mättnad i Göteborg med men inte ens i närheten av Sthlm. Inte jämförbart.