Hej, ska börja inreda min övervåning och funderar lite på om jag tänker rätt...
Luftspalten blir 28mm och jag funderar på hur långt ifrån nock man ska avsluta då ventilerna sitter en bit ner(se bild)
Räcker det med 28mm för läser på rockwool att som rekomenderar 50mm om jag inte missförstått, en annan fundering jag har är hur man skyddar utrymmet mot insekter om det nu finns någon risk för att dom letar sig in i framtiden? Eller det kanske redan är skyddat mot det då det är en oinredd vind från Älvsbyhus?
Mvh
Luftspalten blir 28mm och jag funderar på hur långt ifrån nock man ska avsluta då ventilerna sitter en bit ner(se bild)
Räcker det med 28mm för läser på rockwool att som rekomenderar 50mm om jag inte missförstått, en annan fundering jag har är hur man skyddar utrymmet mot insekter om det nu finns någon risk för att dom letar sig in i framtiden? Eller det kanske redan är skyddat mot det då det är en oinredd vind från Älvsbyhus?
Mvh
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Insektsnät
Insektsnät är ett effektivt sätt att hålla oönskade insekter borta från hemmet, samtidigt som det tillåter frisk luft att cirkulera. De är särskilt användbara under sommarmånaderna när fönster och dörrar ofta hålls öppna.
Läs mer
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Det sitter insektsnät över simsen men difusduken som sitter under lättvikts taket är inte tätt i ändan(se bild) behöver jag tejpa detta eller är det bara att köra? Min luftspalt går ju hela vägen ner till yttervägg.
Produkter som diskuteras i tråden